15 años ayudando a las empresas chilenas
a elegir el mejor software

Sobre Freshservice

(Servicio de asistencia gamificado + administración de activos) - complicaciones = Freshservice. ¡Además, el centro de atención también está preparado para ITIL!

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Puntos a favor:

It was easy to get started and allowed us to integrate into out ERP software to allow tickets from it.

Contras:

I feel bad even complaining about it because it's so simple to use but I feel as if the interface could use an update.

Valoraciones de Freshservice

Evaluación media

Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,6
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,4

Probabilidad de recomendación

8,6/10

Freshservice tiene una valoración global de 4,5 estrellas sobre 5 según las 575 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (575)

Brad
Brad
Application Support Manager
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Great Overall SASS for IT

4,0 hace 4 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
David
Analista de soluciones TI mesa de ayuda en Colombia
Materiales de construcción, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Freshservice una de las mejores aplicaciones para la gestión de la mesa de ayuda

5,0 hace 11 meses

Comentarios: En realidad la experiencia en general con Freshservice ha sido muy buena, debido a que constantemente están actualizándose de acuerdo a las normas Itil.

Puntos a favor:

Lo que más me gusta de freshservice es que es una herramienta muy versátil, fácil de usar e intuitiva, además de permitir una correcta visualización de la trazabilidad de los tickets que se gestionan.

Contras:

Para ser sincero, sigo sin encontrar algo que no me guste de Freshservice, ya que, como indiqué anteriormente, es una herramienta muy fácil de usar e intuitiva. Sin embargo según lo que indica mi coordinador no es muy bueno que con la licencia pro solo se tenga acceso a registrar 100 activos, después de eso hay que pagar por cada activo registrado

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Alimentación y bebidas, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Una gran solucion organizativa y de gestion

5,0 el año pasado

Comentarios: En general buena experiencia, es un programa que recomendaria, y con un poco de paciencia al.principio puede ser un gran aliado.

Puntos a favor:

Es una herramienta con una capacidad funcional elevadisima y que permite variedad de tareas desde gestion de activos, tickets, y de flujos de trabajo.Nosotros lo usamos.para gestion de inventarios y nos facilita bastante el trabajo lo que permite que el rendimiento general aumente.

Contras:

Pareciera que la interfaz es intuitiva y sencilla...pero no, al principio es un poco liosa y para gente que no controla mucho le puede resultar un poco tediosa.Tienen tambien version gratuits y demos para probar, pero.son bastante pobres en cuanto a contenido de funciones.

Abis
Analista de Soluciones TI mesa de ayuda en Colombia
Construcción, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Excelente herramienta

5,0 el año pasado

Comentarios: Prestación de servicios del área administrativa, abastecimiento, talento humano y por supuesto el manejo de la mesa de ayuda de tecnología

Puntos a favor:

Facilidad de uso, muy intuitiva, se puede administrar con conocimiento básico de ITIL, todos los módulos son muy fáciles de manejar y el soporte que brindan es muy rápido y atento

Contras:

Las licencias son muy costosas, sobre todo para usar el modulo de activos

Angie
Ing Software en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Es excelente para el rastreo de errores y problemas.

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

me encanta su opcion de notas privadas para poder llevar un control de mis procesos.

Contras:

es un poco complejo para incorporar a otras herramientas.

Juan Andres
Administracion de Empresas en Colombia
Tecnología y servicios de la información, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Me parecio muy util

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Me gusto que las incidencias se mantienen en orden de llegada, es una herramienta muy intuitiva y facil de utilizar, aparte es facil automatizar las areas con esta herramienta.

Contras:

Su servicio al cliente se vuelve lento cuando se sobrecarga de labores, es algo que se puede mejorar con el tiempo.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

La calidad es excelente

4,0 hace 2 años

Comentarios: Nuestro producto anterior no contaba con un sistema personalizable y no proporcionaba a nuestros empleados una forma de seguir sus tickets una vez creados. También carecía de cualquier tipo de capacidad de elaboración de informes.

Puntos a favor:

Me ha gustado mucho tener Frehservice en nuestra organización. Ha facilitado mucho mi trabajo como gerente, ya que puedo revisar fácilmente el rendimiento del equipo, publicar anuncios para la organización e identificar las tendencias de los problemas o las solicitudes.

Contras:

Desearía que las capacidades de informe fueran más personalizables. Ha habido algunas situaciones en las que me he puesto en contacto con Frehservice para pedir ayuda sobre los informes que necesitaba, pero me he encontrado con que los informes no eran posibles. El equipo de soporte de freshservice me dijo que mis necesidades de informes se añadirían a la lista de posibles "mejoras futuras".

Francisco
CONSULTOR en Ecuador
Consultoría de gestión, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

FreshServices

4,0 el año pasado

Comentarios: Excelente gestor de mesa de servicios, lamentablemente pagando una versión intermedia no tiene todas las funcionalidades que si ofrecen otras herramientas por menos costo.

Puntos a favor:

Excelente Interfaz.Facilidad de uso.Facilidad de configuración.

Contras:

Diferencias significativas en los nombre de los campos según la variante de español que tienes configurado en tu perfil. Personalización de Dashboards solo es posible en la versión más costosa.

Alternativas consideradas: GLPi y Zoho Desk

Razones para cambiar a Freshservice: Por funcionalidades y Costo.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Hospital y atención sanitaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Facilidad en la gestion y en la atencion al cliente.

4,0 el año pasado

Comentarios: En general es una muy buena herramienta, pero para una empresa con un flujo de clientes medio, la opcion basica y la garden se queda muy corta.La version basica deberia tener alguna funcion mas.

Puntos a favor:

Es una herramienta muy practica, con posibilidad de gestionar problemas de forma multicanal, ya sea por mail, telefono,chat...Permite la visualizacion de un vistazo a todos los contratos que esten en activo, pudiendo comprobar la fecha de firma y el vencimiento.Te permite tener informes detallados para tener un idea muy visual.Tambien puedes crear flujos de trabajo personalizados para que el acto de la atencion al cliente sea lo mas rapida posible.

Contras:

Por contra, la version basicaa a pesar de estar sobre los 20 euros al mes, se queda cortisima en cuanto a funciones, como por ejemplo, la obtencion de informes personalizados, la gestion de contratos activos, o los correos ilimitados

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Construcción, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Buen programa

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Sobre todo la facilidad de uso y lo útil que resulta. Es muy fácil de utilizar

Contras:

De momento no me ha dado ningún problema. Lo llevo utilizando casi 1 año y funciona bastante bien

Rolando Enrique
Asesor de ventas en México
Telecomunicaciones, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Excelente programa

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Todo muy buen producto para poder trabajar en el fácil de aprender

Contras:

Todo bien si al inicio algo difícil pero ya después fácil usarlo y entender

Erick
Erick
Client Technologies Manager en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Automoción, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Probably the best tool for Help Desk Management

5,0 hace 3 años

Comentarios: This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.

Puntos a favor:

The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.

Contras:

The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.

Sarah
Sarah
System Administrator en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

You can do a lot of great things with Freshservice

4,0 hace 2 años

Comentarios: Complete platform for IT service management and reporting on client needs. It gives me the ability to develop material that can be provided as assistance to customers, as well as report back internally to the team and to top board management.

Puntos a favor:

I appreciate that it is not only affordable, but also demonstrates a lot of value due to the fact that it comes with a lot of features considering how much it costs. FreshService is capable of competing with ServiceNow in terms of IT service management, and I am accustomed to utilizing ServiceNow.

Contras:

The constraints placed on portal design, in addition to the requirement of having HTML coding skills. I have not been able to determine whether or not it is possible for us to have parent portal sites that include kid pages, and the process of developing these pages will require experience in coding.

Muhammad ShahRukh
Sr. IT Manager en Canadá
Hospital y atención sanitaria, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

An Enterprise-grade IT Management System

4,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Freshservice helps us drive intelligent decisions by letting us track data and streamline service management across teams using a unified platform for improved visibility and efficiency.

Puntos a favor:

Freshservice is innovative and new features and improvements roll out frequently. Most of the ITSM features are flexible and can be modified to meet the end users' needs.

Contras:

Inbuild Reporting and Analytics are complicated and do not always yield the desired results

Alternativas consideradas: ServiceNow Customer Service Management , Atera y SolarWinds Service Desk

Razones para cambiar a Freshservice: Covers all aspects of ITSM in a budget-friendly way. Very easy to implement and use.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Consultoría de gestión, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña
Fuente: GetApp

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration

2,0 hace 7 años

Puntos a favor:

Friendly user interface. Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.) Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Contras:

Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs") No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead. Reporting is practically inexistent. REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.) HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles) No access to the file and image repository. Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet. I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to. You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

Mikaela
Chapter Management Lead en Suecia
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Freshservice can help you work more efficiently.

5,0 hace 4 meses

Comentarios: If I have to make a new system choice today, I would choose Fresh again.

Puntos a favor:

In Fresh, the company can achieve a comprehensive ticket management solution. It's enjoyable to work in Fresh. It's educational, visually appealing, and helps us in our operations to deliver to our customers.

Contras:

Some of the requests we've made take time to be incorporated into the Fresh roadmap.

Alternativas consideradas: Zendesk Suite

Razones para cambiar a Freshservice: Several of our employees had more experience with Fresh than Zendesk. That's why we chose Fresh.

Phillip
ICT Support Officer en Australia
Administración educativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Great standard feature Set on the whole, but new features seem to lag behind their FreskDesk system

5,0 hace 10 meses

Puntos a favor:

The ticketing system is really easy to use, with lots of options for workflow automations and ticket management. The app marketplace is great for extending the functionality.

Contras:

FreshService seems more like a new branching out for the company, with a complete set of tools, but lacking refinement in a lot of places. There are also odd quirks like Discuss feature button being available, even though the Discuss feature doesn't work on FreshService yet.The mobile app is a bit of a let down, as it doesn't have a dashboard like the main site which makes it much more tedious to lookup ticket queues.The Notification spam through the app is terrible, pinging each notification one at a time to the phone, which is especially annoying when it sends over 30 notifications and doesn't group them.The system has some other weird quirks, like sorting a list can only be saved when you also make a change to the filter for the list. Another issue is that there is a blur effect on the title text that doesn't always go away when scrolling back to the top of the page, resulting in some text looking very soft and fuzzy

Romil
IT Helpdesk en Canadá
Administración educativa, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great ITSM for Small team

5,0 hace 4 meses

Puntos a favor:

We use Freshservice in a small team and it works great for us. It is very easy to use. It provides all ITSM requirements. Overall it meets our requirement in IT, security and accounting team.

Contras:

So far we are happy with the product and don't have anything to dislike about it.

Alternativas consideradas: JIRA Service Management

Razones para cambiar a Freshservice: Easy to work with. There is no complexity compared to Jira.

Tejas
Technical IT Support Manager en India
Tecnología y servicios de la información, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Manage your IT Service Desk, Freshservice gets it done

5,0 hace 8 meses

Comentarios: Great! IT Service Management has become lot easier with freshservice.

Puntos a favor:

Ease of use, cross platform compatibility, multiple channels of support available.

Contras:

Needs to be more flexible and feature rich in work automations and customized fields.

Alternativas consideradas: iTOP

Razones para cambiar a Freshservice: because it was more feature rich as compared and a paid product with support

Raymond
IT Specialists en Filipinas
Externalización/deslocalización, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

SLA Killer

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: very great, you can close the ticket within SLA, easy to monitor the tickets

Puntos a favor:

this toll is very easy to use and manage

Contras:

in my 12 months of use, none so far that I don't like

Zack
Zack
Project Manager en Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Seguridad informática y de redes, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Refresh on help

4,0 hace 2 meses

Puntos a favor:

The help was professional and appropriate informative.

Contras:

It was rather pleasant and do offer good service.

Paul
Lean System Analyst en RU
Tecnología y servicios de la información, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

FreshService is Great but not consistent

4,0 hace 2 años

Comentarios: It's amazing! it's just hard for me to hand over some of the responsibility due to the steep learning curve. Support could really do with arranging time to speak to you instead of email tennis, support can be slow but some agents are stella!

Puntos a favor:

The way it can be used to report on bottlenecks and problem areas as well and programmed to tackle them is a game changer. It's great but you do have to know what changes impact others and I think it could be made more clear even for those with experience it wouldn't hurt and for those learning it would speed up the learning curve a lot.

Contras:

Inconsistencies in user interface. Menus and options and ways of changing things differs on newer or older modules. Also the Employee Onboarding is great but a pain to adjust if you wish to change the Stakeholder order and initiators. Also linking to AD groups for requesters and agents would be ideal.

Alternativas consideradas: ServiceNow

Razones para elegir Freshservice: KACE was old and lacked options. I had FreshDesk experience and suggested FreshDesk but we landed on FreshService which make FreshDesk look like BETA software.

Razones para cambiar a Freshservice: Previous experience using FreshDesk and how it was beneficial to our needs.

Ron
Systems Administrator en EE. UU.
Cuidado de la salud mental, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

The best helpdesk software I have used

5,0 hace 2 años

Comentarios: Built-in approvals and automation were our most important needs, following that we wanted a system that integrated well with our asset management system or was capable of outright replacing it (which is pretty much what happened).

Puntos a favor:

I love the automation and customization that is possible.

Contras:

The only cons are that there is some minor missing functionality with automation (for instance, automatically creating a new ticket based on the properties of an existing ticket). I would still say it meets 99% of our needs though, so my only complaints are just nitpicks.

Alternativas consideradas: Jira , Zoho Desk , ServiceNow y Zendesk Suite

Razones para elegir Freshservice: We needed more robust functionality and the on-prem version of Spiceworks was no longer being supported. With our desire for automation and approvals workflows, Freshservice was an obvious step up.

Software anterior: Spiceworks Cloud Help Desk

Andreas
Bereichsleiter IT en Alemania
Recursos Humanos, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

I like the Produkt

5,0 hace 11 meses

Puntos a favor:

It is easy to use and i like the workflow automator

Contras:

Only indian support not able to understand them good

Alternativas consideradas: JIRA Service Management

Razones para elegir Freshservice: Because Track It do not support multible E-Mail accounts and no html mails

Software anterior: Track-It!

Kathleen
Digital Marketing Manager en EE. UU.
Administración educativa, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

FreshService is great for IT ticketing, terrible for project management

4,0 hace 2 años

Comentarios: I dislike this tool and am ready to find a new solution.

Puntos a favor:

It has made our issue and service intake much cleaner and easier since we have a ticket users can submit requests through and it gets sent to our team members as required.

Contras:

Our team has been using FreshService for over a year now, and while it has made our issue and service intake much cleaner and easier, it is awful to use for project management. It is not intuitive, we have to remember all sorts of details to ensure our message gets through to team mates' emails, the calendar is not helpful, and we waste time by using this tool.

Chad
IT Technician en Canadá
Automoción, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Hard to find something better

5,0 hace 3 años

Comentarios: Moving from a free ticketing solution I found FreshServices provided lots of features to allow us to automated mundane tasks and free up our time to work on more important issues and projects.

Puntos a favor:

The vast number of features presented for a fair price. New features and enhancements are being made constantly.

Contras:

Improvements could be made to helpdesk customization. A WYSIWYG interface with the option to go deeper to modify HTML and CSS would be nice.

Alternativas consideradas: ManageEngine ServiceDesk Plus y SolarWinds Service Desk

Razones para cambiar a Freshservice: FreshService having a better workflow editor was the sole reason we chose it over the others.