Opiniones de HubSpot CRM

Sobre HubSpot CRM

HubSpot CRM es el CRM 100 % gratuito, flexible e intuitivo que encantará a tu equipo de ventas.

Descubre más sobre HubSpot CRM

Puntos a favor:

Hubspot is also great for start-up companies or small businesses, as the pricing is more fair and other CRM tools can be overkill for a small company.

Contras:

Now I am stuck with some defined items that are inaccessible.

Valoraciones de HubSpot CRM

Evaluación media

Facilidad de uso
4,4
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,3
Relación calidad-precio
4,3

Probabilidad de recomendación

8,5/10

HubSpot CRM tiene una valoración global de 4,5 estrellas sobre 5 según las 3.480 opiniones de usuarios de Capterra.

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Filtrar opiniones (3.477)

Usuario verificado
CMO en España
Usuario de Linkedin verificado
Contabilidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Our CRM

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Puntos a favor:

Es muy completo y con los diferentes módulos puedes gestionar toda la parte comercial y postventa

Contras:

El precio es elevado en los planes más avanzados y algunas funcionalidades se quedan algo cortas cuando la empresa crece

Jaime
Sales en España
Ingeniería industrial o mecánica, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Si eres una empresa pequeña puede que te sirva con la versión gratuita

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Puntos a favor:

He usado varios softwares de CRM a lo largo de mi carrera. creo que Hubspot es uno de los mejores. Actualmente lo estoy usando en una empresa pequeña, y solo usamos la versión gratuita. Al menos para la parte comercial, gestión de clientes, informes, vistas, etc... sirve perfectamente. Si ya quieres dar un paso mas, tienes la posibilidad de subir de nivel y puedo asegurar que es uno de los mas completos en su versión de pago.

Contras:

No tengo puntos negativos hasta ahora, quizás es porque ya estoy acostumbrado a su uso diario.

ALFREDO
DIRECTOR GENERAL en México
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
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BUENA PLATAFORMA CRM

4,0 hace 2 años

Comentarios: He tenido una buena experiencia de uso hasta ahora, si recomiendo la versión gratuita, pero tener en cuenta que escalar a un plan completo tiene un costo demasiado elevado.

Puntos a favor:

Me gusta que integra muchas funcionalidades interesantes y puedes iniciar con la versión gratuita de por vida, la cual ya es bastante útil para dar seguimiento a prospectos y vendedores.

Contras:

El precio de su plan anual que incluye todos los módulos es realmente caro e imposible de pagar para un profesionista independiente o una empresa pequeña. Tal vez HubSpot esta enfocado a medianas y grandes empresas.

Jorge Enrique
Propietario en EE. UU.
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
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No tiene tiempo de atención al cliente

4,0 hace 2 años

Comentarios: No entendía muy bien su funcionamiento, y solicité una orientación demostración por parte de hubspot. Se me dio un día y una hora. Cuando llego el día y la hora estuve esperando, después de quince minutos me comuniqué para saber si tendría la orientación o no, y la ejecutiva molesta me dijo que no tenía tiempo, que me estuvo esperando a la hora y que nunca llegue. Le mostré y le envie el mail de la cita y me dijo que era en el horario de ella -y del lugar donde ella estaba, era una hora menos en México- sin embargo jamás me dijo a las 11 horas de mi lugar, no a las 12 horas de México. Una contestación muy grosera y fría, siendo que nunca se especificó lo del huso horario, sin embargo me sirvió como experiencia para conocer el CRM de Agile. No creo que todos lo ejecutivos sean así, tal vez solo era una persona que no le gustaba su trabajo.

Puntos a favor:

Su base de conocimientos es realmente buena y al parecer el producto parece muy atractivo en lo planes empresariales.

Contras:

La atención al cliente para soporte, orientación o solución de dudas no es la adecuada o tienen personas que no les gusta su trabajo.

Norberto
Norberto
Sales manager en México
Usuario de Linkedin verificado
Comercio mayorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Imposible multiplicar con este CRM en version de paga

3,0 hace 2 años

Comentarios: Las versiones de paga no estan completas. Por ejemplo te dicen qie puedes llevar una lista de objetivos de ventas y al final solo te deja poner un objetivo. Te dice que puedes hacer reportes y solo deja 10
Te ofrece automatizaciomes y lo mosmo esta limitado a cierto numero
Ademas los precios son en dolares y son por usuario. Entonces si tienes 5 usuarios en la version gratuita cuando piensas en hacer upgrade ya se va a 200 usd esa actualizacion y no todos los vendedores usan esas funciones

Puntos a favor:

El software es facil de implementar y tambien intuitivo, ademas tiene una academia y explican bastante temas sobre inbound. La mayoria en ingles Si requieres llevar un registro de los leads telefonos y formularios este software en la version gratuita ayuda muy bien con eso. Las aplicaciones de celular te permoten integrar tus llamadas y dejar revordatorios

Contras:

Su politica de precios no es acorde con poner un crm gratiito y luego cobrar tanto

Hamit
CEO en Nicaragua
Transporte/transporte en camión/ferrocarril, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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El mejor CRM gratis

5,0 el año pasado

Comentarios: Este sistema está diseñado para pequeñas empresas, nos permite mejorar el control de nuestros clientes y nos ayuda con muchas otras tareas más.

Puntos a favor:

Las funciones del CRM eran exactamente lo que necesitábamos y las integraciones que tiene nos permitió conectar nuestro sistema de mensajería y guardar los contactos automaticamente.

Contras:

Por el momento no hemos tenido ningún problema con el software.

Rodrigo
Manager en Chile
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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Hubspot general

4,0 hace 2 años

Comentarios: Me gusto , pero no pudimos mantener por el precio

Puntos a favor:

Están todas las soluciones bien integradas.

Contras:

demasiado caro, no tiene precio accesible para medianas empresas, puede cambiar mucho de precio con pequeños upgrades

FELIPE
Director de Leadership Boost en México
Consultoría de gestión, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
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Alternativas consideradas:

Hostigante

2,0 hace 2 años

Comentarios: muy mala y hostigante. llenaba mi inbox de información inútil.

Puntos a favor:

teóricamente sería una herramienta de ahorro de tiempo y seguimiento a los clientes, pero me generaba más trabajo y menos resultados por lo que busqué otra opción para dar seguimiento a mis clientes

Contras:

sólo somos dos personas y yo hago el seguimiento a mis clientes. TODOS los correos recibidos en mi Inbox del mail recibía. 1. el mail, 2. un mail de Hubspot diciendo que había recibido un mail y que se iba a asignar a alguien y 3. un mail de hubspot diciendo que se había asignado el mail a mi. la mayoría de los correos no es de clientes, ni prospectos. Encontré esa funcionalidad frustrante y no la pude quitar. mejor decidí comprar otro sistema que pudiera administrarlo y no me hostigara tanto.

Alberto
Alberto
CEO en España
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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Buena herramienta para marketing multicanal, todo en un mismo sitio

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Puntos a favor:

Que integra muchas aplicaciones diferentes y complementarias, todo en un mismo sitio

Contras:

El precio es demasiado alto, hay funcionalidades sencillas que se pueden replicar muy barato en otros sitios.

Usuario verificado
Owner en Argentina
Usuario de Linkedin verificado
Internet, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
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Un gran CRM para la pequeña empresa

5,0 hace 3 meses

Puntos a favor:

Lo que mas me ha gustado de Hubspot CRM es que hay mucha información para utilizarlo en youtube

Contras:

Lo que menos me ha gustado de Hubspot CRM es que es poco intuitivo y a veces es muy grande para emprendedores.

marlyn
marlyn
Gerente en España
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Gestión de leads

5,0 hace 5 días Nuevo

Puntos a favor:

Este software te ayuda a gestionar tu listas de leads y todo lo relacionado a las campañas de marketing que quiere poner a prueba.

Contras:

Es un software completo , por ahora no he encontrado su lado negativo.

robin
ING SISTEMAS en Perú
Telecomunicaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
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muy buena

5,0 hace 3 meses

Comentarios: Facilidad para la gestión de clientes es muy buena.

Puntos a favor:

la administración de datos para la gestión integral de mi empresa

Contras:

Que podría aún mas mas fácil de usar ya que n algunas configuración no son muy claras.

Jay
Jay
CEO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Alternativas consideradas:

Best of the best honestly

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: HubSpot to me is la crème de la crème - or the best. I'm an advocate for software when it comes to marketing automation and I've tried everything (infusionsoft, activecampaign, salesforce, marketo, HighLevel (although HighLevel is also phenomenal)

Puntos a favor:

Extremely clean user interface, it's amazing support staff, and the ability for you to go into very strong account based and better be automations when your business grows. It does allow you to scale pretty easily. It also have a free tier for almost every hub.

Contras:

As a start of this software can be a little expensive when you need some of it's more advanced features at an early stage

Dan
IT Admin en EE. UU.
Hostelería, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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Alternativas consideradas:

Hubspot is "The Hub"

5,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: We've made amazing sense of our mountains of data collected over the years, and Hubspot's great user interface has made it so much easier.

Puntos a favor:

I'm usually very leery about unified platforms, but Hubspot manages to make everything come together in a "hub". Email, social, customer management, you name it. Make sense of your data!

Contras:

Sometimes the procedures for things we were used to in other platforms are a little more involved. For example when we used a competing package for email list management and promotions, it was a trivial matter to re-send to people who did not read the initial email after a certain time. This feature exists in Hubspot but there's extra steps

Samantha
Marketing Coordinator en EE. UU.
Automoción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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Alternativas consideradas:

HubSpot CRM Review

3,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: We previously didn't have a database of customer information that flowed into Marketing efforts. That has been the best overall experience, I would say there is still a lot of work to be done for Hubspot though.

Puntos a favor:

It fits a lot of products/software into one.

Contras:

I would say Hubspot is a jack of all trades but a master of none when it comes to CRMs. There are a lot of updates that move a lot of things around, so it's easy to get lost even when you've just started to get the hang of things.

Elizabeth
Elizabeth
Senior Director Of Digital Marketing en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 5.001-10.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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Improve the relationship with your customers

5,0 hace 4 meses

Comentarios: It is an automated software that will help you with the organization of your company's activities, you can schedule appointments, schedule a client with an advisor, broadcast messages, create notes on each client, send mass emails, make calls, you can create tasks to have the optimal follow-up of this client, history of orders placed.

Puntos a favor:

I like HubSpot because it's a complete CRM platform, you can organize your sales, marketing campaigns, customer service. This software will help you with the business growth strategy through marketing techniques. It has several plans and different costs. You will be able to obtain information in graphs of the statistics, access your contacts that are being created (clients, prospects), you can assign advisors to attend to each client. Something that I can highlight is that it has a free version in which you can use several tools, ideal for those who want to see how it works, and then there is the Enterprise version, which is the most complete and to handle more contacts.

Contras:

It is a platform with many functions and at first it can be difficult to understand, it would be nice if it had more tutorials on the platform to guide you through the different tools

Richard
Creative Director en RU
Diseño, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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Alternativas consideradas:

The best CRM for SMEs.

5,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: I'm a small business so my time is valuable. Anything that makes sales tracking this easy is money well spent.

Puntos a favor:

Quick and easy to set up. The number of integrations with other SaaS platforms.

Contras:

Would be nice to incorporate colour in form field backgrounds, but that's a minor niggle.

Gerod
Loan Officedr en EE. UU.
Propiedad inmobiliaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
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Alternativas consideradas:

Hubspot Poweruser says "This probably is not for you."

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: Good not great. If you are not enterprise with a custom build out then it will be the same as every other system where you limp along with 4 different systems for accomplishing 2 tasks.

Puntos a favor:

The lead and deal flows were the only thing worth really paying for. The full database management was not much better than an excel sheet for my use case because client data was static for months or years at a time.

Contras:

This is the most expensive free thing you will ever try. Mission Creep and cost creep. They have it exactly dialed in, Do you you want to create something? Here it is for free! Do you want to use what you have built? Please send your wallet in so that we can light it on fire for you... No extra charge!

Usuario verificado
Director en España
Usuario de Linkedin verificado
Arquitectura y planificación, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Best free option available

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: The solution is great and has amazing features for free. It's only when youtr business grows and you need other additional (and paid-for) features) that it could become expensive. So I'd say even if your needs are small now, think about your future needs and see if the cost for those is something you will be able to afford, because at that point switching to another solution could not be viable/easy.

Puntos a favor:

I haven't tried all the solutions in the market but I can say that the free version of Hubspot is really good value for... well... free! It gives you amazing features with a great user interface, definately a great place to start for your digital marketing efforts. Great contact and lead management, and the way it handles deals is also really good an intuitive.

Contras:

Being a free solution it can't have many cons. The biggest one I'd say is that when your needs grow and you need to look into more sophisticated or with more functionalities solutions, the upgrade is on the expensive side, and that point you could be so used to Hubspot that switching to anything else could be difficult.

Hien
Hien
Marketing Project Manager en Francia
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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HubSpot CRM is best fit for Start-up companies and SME

4,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: Above all, I really like using HubSpot CRM because it meets our demand for our marketing activities. Especially, I do recommend using HubSpot CRM for those who are working for Saas or B2B companies

Puntos a favor:

I am working as Marketing Manager for a B2B Saas company, my team and I really love HubSpot because it can manage thousands of contacts. Furthermore, with HubSpot CRM, you can do email marketing with high efficiency of tracking, also tracking sales pipeline, and creating landing pages. Lastly, HubSpot CRM is the best fit for B2B Companies.

Contras:

While using HubSpot, the thing I don't like is the limitation of creating landing pages & email marketing. To my opinion, it's not flexible to build the structure and attach other creative things.

Muhammad
Muhammad
Freelancer en Pakistán
Usuario de Linkedin verificado
Redacción y edición, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
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HubSpot CRM

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: HubSpot CRM provides a lot of features to manage customers. It also provides a tracking system. It also gives us a facility to share data and apply filters on different products or clients.

Puntos a favor:

HubSpot CRM is Easy to Use It provides the best Tracking system Data Sharing Filtring

Contras:

Need more UI customization Customization for different data portals is a headache There are some glitches in the system

Nujan
Nujan
Managing Director en Nepal
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great CRM but confusing interface.

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Great for small/big business indeed!

Puntos a favor:

Hubspot is a great CRM with tons of featured needed for a business. It in fact is one of the most advance CRM I've ever used for my business with limit less integrations with other third party apps and plugins.

Contras:

User interface is really confusing. They need to work on UX.

Mashudu Hilary
Freelancer en Sudáfrica
Software informático, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
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The best way to keep in touch with your customers

5,0 hace 3 meses

Comentarios: As a small business, managing my customers has become easier with HubSpot. Everything which I need for customer relationship management is offered by the software. I especially love the lead management feature because that is exactly what a business needs to grow and I can safely say, it has made a huge difference in the relationship which I have with my customers and clients.

Puntos a favor:

HubSpot CRM is really great because it furnishes my business with a straight forward and powerful software. It has provided me with a robust digital marketing instrument and an arsenal of tools which I can effectively use for sales and customer service. I love how it comes with a lightweight, yet proficient free starter plan for those who might want to take it for a test drive and see how it operates. The subscription model is great as it is divided in tiers so one can purchase a subscription which suits their budget and get features included in that tier. It offers a simple user interface and setting up and maintaining the software is trouble-free. Ever since I started using the software, attracting prospects is no longer a challenge, I am also able to to get business growth strategies through various marketing techniques. With the lead management feature, I can acquire and manage potential clients or custormers effortlessly. In addition to this, the software enables me to schedule appointments and or schedule a client with an advisor. The email management option helps me to send, reply track and organize emails all at once which improves customer service while saving me time. A combination of all these features and more makes me feel really satisfied with the software.

Contras:

I have noticed that some features require an upgrade which can become costly for small businesses. In addition to this, the free tier does not come with some automations. Lastly, it would have been nice if they offered a reccuring task option as it would aid in prompting a user to follow up with clients regularly thus the reminder feature leaves much to be desired.

Bryce
Marketing Director en EE. UU.
Producción audiovisual, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Free Version is great, but when you pay you really pay

4,0 hace 3 meses

Puntos a favor:

I got the starter pack for all, CSM, Marketing, Sales, etc. for a low price but you pay out the nose for marketing contacts and the value added isn't actually a whole lot. You could use an emailing service like ConstantContact or even a cold email service and get better value for monthly cost for marketing contacts.

Contras:

I originally set it up to be an all-in-one location for all my contact management but that hasn't been the case, though it HAS replaced A LOT of my platforms, it still hasn't yet replaced Monday.com. Also, there isn't an easy way yo separate out the CRM, like compartmentalize people who are receiving marketing compared to clients that are specifically sales. This means having two HubSpot accounts, one for marketing and one for sales and it's just a hastle. If they only made a user-level experience where you could effectively hide all the marketing contacts from sales until they become sales contacts, it would fix the issue. The main thing we use Monday for is because it's a light platform we can push all our sales cycles through for task management. Where as HubSpot still has a poor sales pipeline management system with updates that should have been done YEARS ago. I've seen people complaining about the "NEW DEAL" tag with all new sales deals since 2018 and it's still there! Crazy to me this pipeline system need aa revamp and it's not getting enough attention

Michael
Michael
CSO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Aprendizaje en línea, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Implemented HubSpot Repeatedly

4,0 hace 4 meses

Comentarios: I have implemented HubSpot in 5 different places. It's the best one out there, and I have looked at them all. Their sales teams irk me... representative of a normally VERY junior and inexperienced staff... often felt like "it's all children working there" Overall -- it is still the best and easiest to use product in the space!

Puntos a favor:

Ease of use - it's obvious the way an iPhone or Google would be Easy Integrations Many capabilities and integrations Fast start - up and running in no time flat

Contras:

The sales team -- they just don't seem to really get Enterprise B2B CMO level folks... (in my experience!) They have gotten chincy with on-boarding... used to be "all you need", now rather restricted timing Customer Success people are good - but they're spread VERY thin with 100s of accounts