17 años ayudando a las empresas chilenas
a elegir el mejor software
Sobre Supremo Remote Desktop
Supremo es un software de escritorio remoto fácil de usar, seguro y compatible con Windows, macOS, iOS, Android y Linux.
Easy access, easy installation, make better supermo for iOS.
Does not have 2FA Auth, what is needed to give garanties that no one could access computers without permission if some ATO happens.
Filtrar opiniones (441)
Alternativas consideradas:
Aplicacion de soporte con graves problemas y mala politica de usuarios
Comentarios: Cuando consigue establecer una conexion remota estable, me permite trabajar en remoto en mis equipos y transferir archivos en remoto entre ellos. Muchas veces tengo que usarlo tambien para revisar el equipo de camaras de seguridad y tambien permite hacerlo y ahorrar tiempo
Puntos a favor:
Es un software facil de usar, similar a otras aplicaciones de control remoto que hay en el mercado. Lo mas me ha gustado es: -Facil de instalar (aunque algo dificil de desintalar) -Casi siempre me permite acceder a mis equipos rapidamente y casi siempre me permite trabajar en remoto mas de 30 minutos de manera estable y 2 horas con interrupciones del servicio -En general ralentiza poco el pc y consume poca memoria
Contras:
Los puntos que menos me gustan son: -Politica de conservacion de usuarios Pesima, horrible. Solo hay descuentos y promociones para captar clientes nuevos pero los usuarios fieles nunca se les premia con ningun descuento directo para renovaciones de licencias. Solo podras aprovechar algun descuento si lo descubres por ti mismo -El soporte tecnico es ridiculo y honestamente es el peor que he probado
Respuesta de Nanosystems
hace 3 años
Dear Francisco, thanks for the feedback. We can confirm we have launched campaigns aimed at acquiring new users. Similarly, however, we launched campaigns in the past to support renewals of those who were already customers. All campaigns were advertised on our sites, company social media and through newsletters - recently through publications in international magazines. We suggest you subscribe to the newsletter to be always updated about our initiatives and discover those that best suit your needs: https://www.supremocontrol.com/newsletter/ As for the experience with our Customer Service, we are sorry to hear that. Can you please provide more details about (ID and date of the support request are enough) at https://www.supremocontrol.com/contacts/? Slowdown issues might be related to temporary outages of our network providers occurred in some countries; please contact us if you have problems again. Don't hesitate to contact us again. Kind regards.
Alternativas consideradas:
Buena solución de asistencia remota
Comentarios: Resolvemos diariamente incidencias con este programa y por lo general funciona muy bien.
Puntos a favor:
La facilidad y sencillez con la que puedes conectar a un ordenador remoto. Que el otro usuario con pocos conocimientos puede conectarte rápidamente.
Contras:
Algunos Bugs y errores que causan cuelgues, pérdida de conexión, clientes antiguos ya no funcionan.
Alternativas consideradas:
Supremo: una aplicación muy util
Comentarios:
Mi experiencia es muy positiva.
Y como proveedor de servicios y aplicaciones informaticas he recomendado y proporcionado Supremo a varios de mis clientes y están muy satisfechos
Puntos a favor:
La facilidad de instalación, configuración y uso de la aplicación
Contras:
La aplicación me gusta y estoy muy satisfecho
Alternativas consideradas:
producto excelente
Comentarios: Muy buena, casi perfecta
Puntos a favor:
Su facilidad de uso y la inexistencia de problemas de comunicacion
Contras:
Precio elevado al contratar para mas de un usuario
Alternativas consideradas:
Uno de los mejores programas de soporte remoto
Comentarios: estoy muy contento con el. funciona a la perfeccion y me ayuda en mi labro de soporte remoto
Puntos a favor:
muy sencillo de utilizar y rápido. es compatible con servers y workstations
Contras:
sale el cartel de update y molesta al usuario
Respuesta de Nanosystems
hace 3 años
Estimado Jesus, con respecto a su comentario, le informamos de que SupRemo permite configurar las actualizaciones automaticas. De esta manera sera posible permitir al programa la actualizacion sin accion prevista por el usuario. Le indicamos a continuacion nuestra pagina informativa donde puede encontrar mas informacion: https://www.supremocontrol.com/es/tutoriales/como-habilitar-actualizaciones-automaticas-de-supremo/ Saludos cordiales
Alternativas consideradas:
DECENTE
Comentarios: REGULAR
Puntos a favor:
POR QUE RESULTA ECONÓMICO, EL PRECIO ES ACEPTABLE
Contras:
POCO DESARROLADO, LE FALTAN MUCAS CARACTERÍSTICAS Y QUE FUNCIONEN MEJOR
Respuesta de Nanosystems
hace 3 años
Hello Eduardo, thanks for the review! We have worked hard in recent years to make SupRemo an ever better product, both from the point of view of security and stability, and from that of the set of available features (you can find details at https://www.supremocontrol.com/es/caracteristicas/). We would love to hear from you about the features you believe should be added and that is why we ask you to contact us at https://www.supremocontrol.com/es/contacto/ to help us improve. Thanks in advance for your help!
Excelente producto para la asistencia remota
Comentarios: Ya me resultaba de gran ayuda para asistir a mis compañeros, pero este último año y medio, debido al COVID, se ha convertido en imprescindible.
Puntos a favor:
Fiabilidad, rapidez y simplicidad de usabilidad
Contras:
Con la versión de 1 sola conexión simultáneas permitidas, requiere de un tiempo de espera para poder conectar con otro usuario. Cuando es un tema urgente, se hace un poco incómodo.
software remoto, bueno, sensillo comodo
Comentarios:
en general la experiencia con supremo en estos 3 años a sido buena y a ido mejorando con el tiempo.
espero mucho de este software
Puntos a favor:
es un software bastante bueno, funcional, la instalación en segundo plano, y la libreta de direcciones e id facilita mucho para el manejo remoto de los equipos que se cuenta contrato,
Contras:
para el usuario final, es un poco complicado la instalación, ya que es en 2 pasos, a su vez si ya esta instalado, no se cuenta con acceso directo, lo cual dificulta que el cliente pueda acceder y otorgar las credenciales de manera sencilla
Respuesta de Nanosystems
hace 2 años
Dear Daniel, thank you for the valuable feedback. We are happy to inform you that with Beta version 4.7.1.3346 we removed the constraint of entry the Secondary password to start Supremo with Windows (unattended access). We hope this will improve your experience with our software. Best regards
Nuestra experiencia con Supremo
Comentarios: No sé exactamente el tiempo que llevamos usando esta herramienta, pero definitivamente no hay ninguna que se le acerque en sencillez y rapidez, por su puesto en cuanto precio tampoco tiene rival.
Puntos a favor:
- Es un sistema seguro de conexión con tus clientes - Tiene una instalación facil y en muchos casos innecesaria en el lado cliente - La velocidad de transmisión de pantallas es sorprendente - El usuario es siempre consciente de tu acceso a su equipo - El precio frrente a sus competidores no tiene comparación - Puedes tener varias sesiones abiertas al mismo tiempo (depende de tu número de licencias)
Contras:
Aunque el File manager funciona perfectamente para subir o bajar archivos, deberia incluir una opción más rápida basada en el copiar y pegar de windows o Linux
Un buen software, que te permite acceso
Comentarios: El contar con este sistema, nos permite acceder a nuestras maquinas de edition de video, programar maquinas de emission, resolver problemas de configuraciones, nos simplifico mucho las cosas, puesto que tenemos estaciones en diferentes regiones
Puntos a favor:
La facilidad de manejo remoto, es muy simple pero completo.
Contras:
En algunos casos, no he podido tener acceso a algunas CPUs, y he debido tener que cambiar la clave de acceso. No he podido determinar de que lado esta la falla, si en la configuration inicial, o en el software. Es muy lento en transferir archivos por su propio sistema.
Ayuda técnica
Puntos a favor:
Para mi los pros de supremo son su: RapidezVersatilidadFacilidad de uso
Contras:
Como contras de supremo, en mi caso es la limitacion de uso por licencia. POr el precio actual seria buieno tener al menos dos equipos a la vez en activo.
Facil y rapido
Puntos a favor:
Puedo ver si mis clientes están en linea
Contras:
Alguna dificultad para interactuar con los antivirus de los clientes remotos
Dispone de lo necesario para soporte remoto
Comentarios: Mantenimiento remoto
Puntos a favor:
El precio con relación a otros productos
Contras:
L a Velocidad y latencia de funcionamiento
alternativa cuando ya usaste TeamViewer y anydesk muchas veces
Puntos a favor:
en caso de emergencia podria usar este software para conectar y dar soporte
Contras:
el tiempo de prueba es limitado ya que corta las sesiones
Alternativas consideradas:
Same services at lower cost
Comentarios: We have moved from the old remote control system (the main competitor) to SUpremo and we are able to have the same services we had before but with slightly lower quality but cheaper costs and we have chosen to keep this software so we are satisfied with it.
Puntos a favor:
Compared to the main competitor it is less complex in configuration and does not require you to authenticate via email and subsequent confirmation of the new devices from which you connect so in the end the process is faster (but less secure)
Contras:
Compared to the main competitor, the quality of the video transmission is lower, there is greater latency, there is less effect of being in front of the remote PC but the lower cost justifies this condition
Alternativas consideradas:
A really good but not perfect Remote Desktop Software
Comentarios: Since I've gotten used to the latency and 30FPS is not necessary for my use, I'm quite satisfied with Supremo Remote and will be happy to renew my license. The price is good for the scope of the software and I don't need more.
Puntos a favor:
The software can also be easily installed remotely if the domain user does not have admin rights. you have the option to have them start automatically in the background, so that you can access a computer at any time, even if the user can no longer make any inputs or is not very gifted with computers ;)
Contras:
Unfortunately, the performance is very poor compared to competing products. The video is jerky, inputs have a clear latency. Unfortunately, all other remote maintenance programs that I have used so far perform better here.
Alternativas consideradas:
Supremo does the job
Comentarios: Solved many problems at customers via this support tool.
Puntos a favor:
Installation is easy.. Create your own look and feel in minutes.
Contras:
Waiting for months for an update to support Azerty keyboard from another country. (Working with Qwerty keyboard in home country). Even with map functionality special characters doesn't work.
Respuesta de Nanosystems
hace 3 años
Hello Alexander, thanks for your review. With the Map Keyword (feature available in the Control panel of the remote toolbar) you can use the Azerty keyboard on the remote machine. Anyway, we are available to provide assistance to your device in case this actually doesn't work on your machines. Feel free to contact us at https://www.supremocontrol.com/contacts/ for further assistance. Kind regards!
The best remote control desktop application
Comentarios: The best remote control desktop application
Puntos a favor:
Easy install and superb features. It solves my 100% remote support service / server monitoring.
Contras:
Doesn't work with remote sound and perhaps you could improve the screen resolution.
Alternativas consideradas:
Supremo Remote Control
Comentarios: We used Supremo for remote support / helpdesk. We saved lot of time with this software. Most problems can be easily fix remotely instead of on-site service.
Puntos a favor:
Easy of use software, contact list, remote printing, file sharing and multiscreen support
Contras:
Nothing. We have very good experience with the product.
Good for remote working and desk top support
Comentarios: It has helped reduce the support team teklephone times with customers
Puntos a favor:
If you deal with remote customer support than this product is good for you. It's simple to get customers to download the current tool for their computer.
Contras:
The mobile version on a tablet is not easy to scroll down or up
Alternativas consideradas:
One of the best remote desktop softwarw
Comentarios: I support about 500 clients and servers.
Puntos a favor:
Simply, I use it on many different clients
Contras:
Sometimes the adressbook is a bit tricky
Alternativas consideradas:
Better then Teamviewer and Cheaper
Puntos a favor:
Works very well, and do what is proposes...
Contras:
Updates are sometimes a problem in clients!
Respuesta de Nanosystems
hace 3 años
Dear Marcos, thank you for your advice. In order to analyze the problem you highlighted, we kindly invite you to contact us and indicate more details by writing on the online contact form: https://www.supremocontrol.com/contacts/ Best regards
Supremo is a good choice when you need to remote connect
Comentarios:
I often use Supremo at work. The connection is usually fast, it may be slower if the quality line is not good of course.
It's important to be able to remote connect to give assistance to your customers.
I can connect also in unattended mode if on remote machine the service is running and I have set a secondary password. Really useful.
Puntos a favor:
Supremo is easy to download, install, launch and use. These 4 features are fundamental, especially when you need to remote connect to help and assist (your peer could not be skilled in IT, so simple task to allow a remote connection are mandatory. When you launch Supremo you see on the left side your ID and password if you want to receive a connection (and/or a file transfer); in the right side you will input the remote ID and then you will be asked for the password (you can choose a secondary if you often connect to the same ID). You can execute it at windows startup as a service. A really good product, surely recommended.
Contras:
Sometimes even if it is started it does not load. You have to kill the task and relaunch the service
Super Supremo!
Comentarios:
Among the remote connection programs, Supremo is the one I prefer.
The interface is simple and the the program is very light. The remote connection runs without any slowdown.
Puntos a favor:
I use SupRemo every day to connect to remote computers to give support for various issues (email, windows, apps problems...). The installation of supremo in simple and fast. The remote user just tells the ID and the Password and you can connect to remote machine. You can also connect in unattended way setting a secondary password (install supremo as service and start it with windows). The remote connection is always smooth, with no slowdown. You can share files and run supremo as administrator (useful if the user has no administrator rights and need to interact with some credential pop ups). The support is excellent.
Contras:
sometimes it crashes and needs to be restarted
Alternativas consideradas:
Great remote control software
Comentarios: Great piece of software that does exactly what we need it to do.
Puntos a favor:
It is easy to use software for an affordable price and allows us all to remote in to the same devices at one time which is a feature we didn't previously have with other software.
Contras:
When rebooting a PC we are connected in to it only reconnects us half of the time, but that is easily solved by just exiting and re connecting to the PC manually. It would be nice for the GUI to be able to be full screen on our PCs so we can see all of the device names in the address book if they are long.
Respuesta de Nanosystems
hace 3 años
Dear Russell, the functionality requested is already available for macOS. Our development team will verify the possibility to implement it on Windows. In order to be up to date, you can subscribe to our newsletter (click on the following link to register: https://www.supremocontrol.com/newsletter/ ) Best regards