Calificación media

  • En general
  • Facilidad de uso
  • Atención al cliente

Sobre Jira

Jira es la herramienta de desarrollo de software número 1 utilizada por los equipos ágiles. Millones eligen Jira para planificar y construir grandes productos. ¡Pruébalo gratis!

Descubre más sobre Jira

Filtrar opiniones (11.177)

Calificación del producto

Calificación del producto

Uso

Ordenar por

¿Ha utilizado Jira antes?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (11.177)

Danilo G.
Responsable Seguridad IT en Argentina
Comercio minorista, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Jira una buena opción para la gestión de proyectos

4 el mes pasado Nuevo

Comentarios: Hace 5 años que lo utilizamos., y se han gestionado aproximadamente 500 proyectos.
Promueve mucho la metodología Agile y la colaboración entre equipos, lo cual es algo muy positivo.
Realmente facilita mucho el trabajo, de los colaboradores con tareas de control y supervisión.

Puntos a favor:

Excelente herramienta de gestión de proyectos, no sólo agiliza la gestión integral, sino que también ayuda a evaluar los progresos individuales de los equipos como así el progreso general del proyecto.

Contras:

Como administrador, la gestión de usuarios, roles y permisos se hace compleja, dado que hay múltiples niveles de permisos, globales y específicos de un proyecto. Si bien es algo positivo, lo negativo es la falta de documentación detallada sobre lo referido a la administración de la herramienta.

Perla R.
software enginner en México
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

la mejor herramienta para administrar mis tareas

5 hace 7 meses

Comentarios: hemos optimizado un 100% el control de tareas en la oficina , era demasiado complicado administrar por medio de correo electronico o mensajes de texto , con esta herramienta sabemos muy bien el seguimiento de tiempos, cantidad de tareas , que colaboradores estan trabajando en que proyecto

Puntos a favor:

utilizo esta herramienta a diario para planear mis proyectos y asignar tareas a mi equipo de trabajo, en cualquier momento puedo saber que avances tenemos y puedo dar seguimiento a cada tarea que asigne

Contras:

en ocasiones actualizan la interfaz y se vuelve un poco complejo adaptarse a las nuevas funcionalidades pero siempre son mejoras que a la larga nos ayuda a tener mejor control con la planeacion y administracion

Gustavo M.
Gustavo M.
Backend engineer en España
Usuario de Linkedin verificado
Empleo y contratación, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Potente herramienta de administración de proyectos

4 el año pasado

Comentarios: Ha sido en general una buena experiencia, nos ha ayudado bastante a organizarnos y trackear las tareas, organizar épicas y registrar el trabajo realizado, pero resulta un tanto tosco y pesado, dando una sensación de lentitud por lo que habría que mejorar en eso.

Puntos a favor:

JIRA es muy completo y siempre que crees que le falta algo, en realidad lo tiene pero no estaba activado. Permite administar las tareas usando SCRUM o KANBAN y ajustar los tableros de manera personalizada. Tiene muchísimas opciones y alternativas, es muy flexible pero un tanto confuso para un usuario inexperto. Posee muchos reportes de sprint y permite segmentar los datos de manera útil. Posee filtros personalizados sobre los cuales visualizar luego la información y nos está resultando muy útil.

Contras:

A veces resulta un tanto lento, creo que deberían remover algunas transiciones CSS que camuflan un poco la lentitud en traer los datos pero dan la sensación de aplicación lenta. Si abres muchas incidencias en pestañas tendrás el CPU a fuego y tardará bastante en cargar.

Iris C.
Product designer en Argentina
Servicios financieros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Bueno para la gestión y trackeo del trabajo diario

4 el año pasado

Comentarios: La herramienta ayuda bastante en el trabajo diario aunque tiene, a mi parecer, varias oportunidades de mejora. Por ejemplo antes de empezar un sprint es dificil que el equipo pueda ver qué carga tiene cada integrante para poder equilibrarla en tre todos.

Puntos a favor:

Su mulltiplicidad de features ayudan en la gestión del trabajo diario del equipo. Tiene desde herramientas de estimación como poker planning hasta la consulta de métricas de performance del equipo.

Contras:

En ocasiones y determinadas acciones de usuario resulta poco intuitiva y con comportamientos inesperados en los componentes de su interfaz, lo cual genera incomodidades en el uso. Estos comportamientos se terminan aprendiendo e incorporando con el uso continuo en el tiempo.

Pablo david B.
Pablo david B.
Account executive en Chile
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Perfecta para las empresas!

5 hace 2 años

Comentarios: Para nuestra empresa es fundamental una herramienta que deberían tener todas las empresas que quieran crecer!

Puntos a favor:

Muchísimas funcionalidades en nuestra empresa tenemos toda la información subida ahí se complementa excelente con Drive y facilita nuestras tareas diarias de manera extraordinaria!

Contras:

La interfaz podría ser mejor, un poco más amigable con los usuarios pensando que sea fácil e intuitiva.

Usuario verificado
Software Engineer en Argentina
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

De gran ayuda para implementar metodologias AGILES en equipo de trabajo

4 hace 8 meses

Comentarios: Soy usuario habitual de jira, ya que lo utilizamos como herramienta para la gestion de proyectos, es muy bueno para tener un seguimiento y organizacion de nuestras tareas

Puntos a favor:

Es una muy buena herramienta para coordinar y llevar acabo metodologias aguiles de trabajo ya que te permite desde la planificacion, armar sprints, tener un backlog centraliizado y estimar tareas

Contras:

Tiene una curva de aprendizaje media alta, pero mas alla de eso no cambiaria

Edgar O.
Software Development en México
Software informático, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Buen sistema

4 hace 5 meses

Puntos a favor:

Sin palabras es un sistema bastante sencillo de usar, aunque tal vez dejar personalizar colores en los estatus del Workflow sería genial

Contras:

Que no deja personalizar colores de estatus.

Juan jesús G.
Juan jesús G.
Gerente en México
Usuario de Linkedin verificado
Consultoría de gestión, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Una buena herramienta de organización de trabajo con limitantes

4 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Es una herramienta útil aunque le faltan herrmientas de visualización de flujos de trabajo gratis que no sean por una cuota adicional

Puntos a favor:

Permite tener el seguimiento en web de las actividades llevar un CRM orientado a productos Web

Contras:

No es tan amigable para tareas independientes dentro de los flujos de trabajo, para hacer modificaciones se requiere hacer ajustes en todo el flujo de trabajo

Antonio B.
Director de Marketing en España
Ocio, viajes y turismo, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Herramienta útil para gestionar peticiones de desarrollo y mantenimiento

5 hace 9 meses

Puntos a favor:

Lo que más me gusta es que resuelve el problema de gestión de colas y prioridades de las peticiones de desarrollo y mantenimiento de diferentes departamentos de la empresa. Permite agrupar, clasificar y priorizar tareas que nos permite ser más ágiles y centrarnos en lo importante.

Contras:

Quizás la herramientas es demasiado simple. Hecho de menos tener herramientas de seguimiento y aviso de estatus de incidencias proactivas.

Julian gaston S.
Consultor en Gestion de Servicios de TI en México
Telecomunicaciones, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Administra tus proyectos eficientemente

5 hace 2 meses Nuevo

Puntos a favor:

Me gusta para administrar las fases del proyecto. Permite trabajar bien las tareas y dar seguimiento a su control y ejecución.

Contras:

Creo que la mayor desventaja de Jira es su precio. Su licenciamiento es caro.

Usuario verificado
Diseñador web en Ecuador
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Observaciones

3 hace 2 años

Comentarios: Jira es un programa útil y eficaz pero su interfaz no es la más práctica

Puntos a favor:

Lo que me gustó de Jira es poder organizar mis tareas a Diario para ser más productiva para el equipo

Contras:

Sentí la plataforma bastante dificultosa para manejarla

Gonzalo C.
Gonzalo C.
Ingeniero en gerencia de sistemas en Ecuador
Usuario de Linkedin verificado
Administración gubernamental, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Manejo de Jira como usuario final

4 hace 6 meses

Comentarios: Muy buena pero necesitaba saber más para sacarle todo el provecho posible

Puntos a favor:

Se puede mantener una organización del proyecto según los roles que tenga cada persona del proyecto

Contras:

Se debe saber utilizar bien el manejo del programa para sacarle todo el provecho

Waqar H.
Waqar H.
Manager HR en Pakistán
Usuario de Linkedin verificado
Propiedad inmobiliaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Review About Jira

5 el mes pasado Nuevo

Comentarios: My overall with Jira is quite good because it is useful for fast-paced teams or agile workflow, you can build, test, and release software faster and more reliably it can integrate with first and third-party tools throughout the development life cycle.
Jira is the best tool for agile processes.

Puntos a favor:

1. This software gives you multiple tools for task management for example burn up/down charts, scrum and kanban boards, etc. 2. Your teams can start with a project template or they can create their own custom workflow. 3. Good thing about this software is that it supports agile development methodology and it works best for everyone both its development team and management. 4. It has customizable permissions that enable admins to determine who can see or perform which action or task.

Contras:

1. It's a little bit difficult for newbies to understand. 2. There is room for improvement in GUI. 3. Sometimes I faced lags and delay work progress. 4. Price is a little bit higher than other tools.

Carla C.
Ecomm Director en EE. UU.
Bienes de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Jira is Great for Development, but only Good for Creative

5 la semana pasada Nuevo

Comentarios: A great way to track deadlines between silos and especially developers.

Puntos a favor:

Jira is out of the box free, and it's amazing because it works with everything by the same company. It also allows for easy organization of projects and silos, which intersect with each other. You can easily hand off tasks and allow people to collaborate.

Contras:

Jira has a very development based angle, so if you're trying to manage a hybrid team, it works well. But if your team is marketing heavy, it's very anti-user friendly unless a person has familiarity with code or databases. It's just sparse and less user friendly.

Petar M.
Petar M.
General Manager en Bulgaria
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Once The Best, But Now Falling Behind the Competition

3 hace 3 semanas Nuevo

Puntos a favor:

One of the most popular tools, many people are familiar with it. There are a ton of integrations. There is a decent API. Very good search functionality, JQL especially. Good customization options, although a bit confusing at first.

Contras:

Recent years have brought no new good features. Last 3 UI/UX redesigns have been alwful and have reduced the productivity of the tool. Lacking in dashboards and reports.

Sudhir B.
Chief Engineer en Alemania
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

One of the greatest defect tracking and project management tools in the industry

5 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Project and Time management in many cutomer projects

Puntos a favor:

I find this software to be very versatile and useful. It has functions that make work easier when it comes to organization, planning, and meeting goals. It facilitates effective teamwork; it is simple to keep track of the activities that must be completed and the notifications of changes to any action work well. It has multiple views and is used to manage projects, so people who want to see an overview of the work can use the To-do List or simply the Roadmap, and team members who are trying to balance their daily activities can use the Dashboard to plan their workload. I like it because it easily adapts to what you want to do.

Contras:

In some circumstances, receiving notifications has become difficult, preventing real-time monitoring. Although simple and adaptable, defining and organizing the sorts of work items might be difficult at first.

Brian K.
Sr Program Mgr en EE. UU.
Automoción, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Jira is good but not great

3 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: It was good enough for basic project management and reporting. However when I needed to do something that was not out of the box it was very cumbersome and required a lot of my time.

Puntos a favor:

Web based product that was easy to deploy

Contras:

Building automation was very cumbersome and did not always work. For example I spent way more time that expected to build a simple automation trigger that when a scope item is closd, all the children tasks under it should close.

Teofil A.
Teofil A.
Business Analyst en Francia
Usuario de Linkedin verificado
Banca, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Jira for Agile at scale framework

4 hace 4 semanas Nuevo

Puntos a favor:

The boards customization and the fact that the tool is very stable.

Contras:

Search function is very poor and can't be personalized at our level. It is also an aspect of permissions as I have a larger perimeter to see other boards and processes.

Denise W.
Denise W.
Marketing Specialist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Allows communication with my team to be more fluid

5 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: I have utilized a variety of banter programming now for vivid positions, and I guess Jira remaining parts are my fave. It feels cleaner and lower baneful; I don't feel to have the equivalent diverting declarations from Jira. I utilize Jira as a constant stage to keep our unit individuals, in a state of harmony, and on a similar sprinter.

Puntos a favor:

Jira is an extraordinary app for keeping our company. We can snappily falter with one another and produce new channels to grow our joint effort, proficient instruments to keep your detachment imparting. Set various channels for offices or frameworks.

Contras:

Jira can be genuinely irresistible and can be mistaken for some other customary internet-based media stage. Jira is an incredible instrument for correspondence across units yet it doesn't offer any plan activity highlights.

Jing feng C.
Jing feng C.
Student en Singapur
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Jira Review

5 hace 2 meses

Comentarios: Overall it is an extremely useful tool, but user friendliness can be improved on.

Puntos a favor:

Seamless integrations. The integrations with Github, Gitlab, Slack, Confluence are extremely useful. By creating tasks on Jira for Agile, I can start on a branch based on those tickets, then when my branch is merged. It is automatically updated on Jira. Also, any important updates can be sent to Slack via Jira.

Contras:

Setting up workflows may not be as user friendly. Customizing how the tickets move in an Agile board in Jira may take some time to learn. Also, moving tickets from backlog to the sprint board is not as straightforward as it sounds, as I have to manually go to backlogged tickets, then right click on them and sent to the current sprint.

Víctor P.
Víctor P.
Director de software en España
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

The best tool for Project management

5 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: I used Jira for years while working as a Product Owner. It's simply the most helpful tool I use in my daily basis.

Puntos a favor:

The functionalities that Jira has to manage the backlog are simply the best in the market. There's nothing comparable with any other tool.

Contras:

At the beginning it might be a bit difficult to use because it has too many things. The Gantt functionality is improvable.

Gayan D.
Gayan D.
Senior Project Manager en Sri Lanka
Usuario de Linkedin verificado
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

The only project management tool you need

5 hace 3 meses

Comentarios: JIRA has been an integral part of our software development and project management journey and has just about all the tools you need to successfully manage your project or product offerings.

Puntos a favor:

JIRA has just about every project management aspect covered in their offering and it's easy to set up and configure to suit your needs. Reporting, ticket tracking, requirement and comment tracking, workflow customization, task assignment and follow-up + more make the life of a project manager a breeze which would otherwise have to be done using a multitude of tools.

Contras:

The permissions structure/permission matrix at the administrative level could be a bit more user-friendly as troubleshooting an incorrectly configured (permission) JIRA instance can be a hassle. Sometimes when new versions are introduced, some of the older features are dumbed down to make it easier for the user but for power users, this could cause confusion if they were wired to do some tasks using the old methods.

Brandon S.
Brandon S.
President en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

A robust application that can be used for everything from task management to software development

4 hace 3 meses

Comentarios: We started using Jira for simple issue tracking for all issue types, from bugs and ideas to backlogged and in progress tickets. We have since expanded this to track our full development roadmap and to produce documentation within Confluence. We have also taken advantage of the integration with Gitlab and Sentry to help give us a more clear picture of what's going on, even when it isn't happening directly in Jira.

Puntos a favor:

Jira has a weekly release schedule which means the product is always being improved or changed. This is usually a good thing, although I will admit that sometimes it isn't. Jira is also incredibly functional for a broad range of use cases, from managing a simple to-do list, team task tracking, process automation, to software development. They do a good job of making it user friendly and easy to onboard, especially since they started making drastic UI improvements a little over a year ago.

Contras:

A consequence of being capable of so much is that it can be hard to configure initially. More specifically, which features you need and which can be disabled. There are a lot of great features but some just complicate the workflow, and it usually takes time to figure this out.

Sourabh S.
Sourabh S.
Software Developer en India
Usuario de Linkedin verificado
Software informático, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

JIRA enables business to add velocity to their service management tasks and workflows

4 hace 4 meses

Comentarios: JIRA is a modern take on a ITSM solution. It is feature loaded yet has a very intuitive User Experience. It has good User Interface as well. JIRA acts as the common interface between Developers, IT ops and business teams and helps different parts of the business colloborate better. It acts as the source of truth for all involves parties and does its basic tasks quite well. It adds velocity to the overall process of task management irrespective of the industry it is used in.

Puntos a favor:

1. Great User Interface and User Experience. 2. The ability to create custom queues and automatically re-direct issues to these queues saves a lot of time. 3. The inbuilt SLA management and the option of integrating it to third party alert and notification software is impressive. 4. Adding attachment, links and other resources to JIRA ticket is easy and straightforward. 5. It has great audit trail tracking and can act as a source of truth for all parties involved.

Contras:

1. The issue search feature could have been a little more customizable and faster. 2. The options available to format the comments on an issue are limited and not very intuitive.

Niel D.
President en Filipinas
Tecnología y servicios de la información, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Very Powerful but only if your team is techy enough to use it

4 hace 4 meses

Puntos a favor:

So far, the gold standard in project and process management, especially in the number of options, features, automations, integrations and workflows that the software is capable of handling. We shifted to this software when the pandemic hit and were forced to stay at home since we needed a more powerful software to handle our workflow. If you have a techy team, nothing else compares.

Contras:

Biggest con really is that it is not the most user friendly software. Unlike Trello or Asana where you can just go fire it up and it's good to go. This one takes a lot of set-up to do and a deep familiarity with how it works under the hood. Given that the software is one of the older ones, you can sort of see it's age in both the older workflows (issues, screens, etc) vs the newer templates. The newer project templates sort of partially solved this problem but if you need to tweak the settings, it still has a steeper learning curve. The con really here is that i tried Jira with my other less techy company (a school) and adoption was really low as users just weren't able to keep up with it.