¿Quién usa Kaseya VSA?

Kaseya VSA está diseñado específicamente para MSP y profesionales de TI que buscan implementar nuevas herramientas que les ayuden a escalar las operaciones y aprender sobre la información clave de los sistemas.

¿Qué es Kaseya VSA?

Kaseya BUDR (Backup and Disaster Recovery, copia de seguridad y recuperación de desastres) proporciona copias de seguridad de disco automatizadas en tiempo real, creación de imágenes de disco, copia de seguridad a nivel de archivos y restauración completa para servidores y estaciones de trabajo de Windows. A diferencia de los productos convencionales basados únicamente en archivos, Kaseya BUDR crea una imagen del estado completo del sistema, que incluye el sistema operativo, aplicaciones comerciales, configuraciones de usuario, controladores y datos, brindando a los administradores el marco para reconstruir por completo un sistema inactivo en menos de una hora.

Información sobre Kaseya VSA

Kaseya

http://www.kaseya.com

Fundada en 2004

Resumen de precios de Kaseya VSA

Kaseya VSA no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.

Vídeo de Kaseya VSA
Play
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Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Formación

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Kaseya VSA

  • Creación de informes de tráfico web
  • Diágnostico de la red
  • Gestión de recursos de la red
  • Gestor de línea de base
  • Panel de comunicaciones
  • Supervisión de SLA
  • Supervisión de ancho de banda
  • Supervisión de la dirección IP
  • Supervisión de servidores
  • Supervisión del tiempo de funcionamiento
  • Supervisión del uso de internet

Lista completa de Herramientas de monitorización de redes

  • Acceso remoto
  • Asistencia remota
  • Chat de vídeo
  • Chat en vivo
  • Colaboración
  • Conferencias web
  • Firma electrónica
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Seguimiento de huso horario
  • Softphone
  • Supervisión de la actividad de los empleados

Lista completa de Herramientas para teletrabajar

  • Chat en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Grabación de la sesión
  • Herramientas de diagnóstico
  • Transferencia de la sesión
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla

Lista completa de Software de asistencia remota

  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de requisitos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad

Lista completa de Software de gestión de activos informáticos

  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de vulnerabilidades
  • Aprobación automática
  • Control/Acceso remoto
  • Escaneados automáticos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de toda la red
  • Implementación automática de parches
  • Panel de comunicaciones
  • Parches personalizados
  • Priorización de parches
  • Pruebas de parches

Lista completa de Software de gestión de parches informáticos

  • Acceso remoto
  • Asistencia técnica
  • CRM
  • Chat en vivo
  • Copia de seguridad y recuperación
  • Facturación
  • Gestión de parches
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Panel de comunicaciones
  • Programación

Lista completa de Software para Proveedores de servicios (MSP)

  • Gestión de credenciales
  • Gestión de parches
  • Programación
  • Registros de eventos
  • Supervisión CPU
  • Supervisión de correo electrónico
  • Supervisión de máquinas virtuales
  • Supervisión de servidores

Lista completa de Software para administrar servidores

  • Aceleración en función del comportamiento
  • Conformidad con la ley Sarbanes-Oxley
  • Descubrimiento automático de dispositivos
  • Gestión JCL
  • Gestión de la energía
  • Importación/Exportación de datos
  • Multiplataforma
  • Pruebas de diagnóstico
  • Registro de auditoría
  • Sistemas de referencias cruzadas
  • Varios usuarios

Lista completa de Software para data center

  • Auditoría de problemas
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de licencias
  • Gestión de parches
  • Programación del mantenimiento

Lista completa de Software para gestión informática

  • Acceso móvil
  • Alertas en tiempo real
  • Gestión de implementación
  • Gestión de parches
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de restauraciones
  • Para MSPs (Proveedores de servicios gestionados)
  • Supervisión de redes

Lista completa de Software para monitorización y gestión remota

Alternativas a Kaseya VSA

Más alternativas a Kaseya VSA

Reseñas de Kaseya VSA

Mostrando 5 de 181 reseñas

En general
4,1/5
Facilidad de uso
3,6/5
Atención al cliente
3,6/5
Funcionalidades
4,2/5
Relación calidad-precio
3,7/5
Rj E.
Owner
Tecnología y servicios de la información, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25-01-2019

"Great Product"

Comentarios: I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs. Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Puntos a favor: Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Contras: The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25-01-2019
Andrey G.
Kaseya and Server Adminsitrator
Tecnología y servicios de la información, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 01-11-2019

"increasing helpdesk staff productivity"

Comentarios: -- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Puntos a favor: Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market
we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES
related to "Service Management Maturity model"
thanks to Kaseya we achieved
1. Analyze trends
2. Set thresholds
3. Predict problems
4. measure applications availability
5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices)
6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management
7. Increase Security in multiple layers
8. Manage the entire Windows updates process
9. Remote Control
10. Compliance and audit Reports

Contras: unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 01-11-2019
Aaron V.
Support Desk Specialist
Tecnología y servicios de la información, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29-07-2020

"Great Remote Management Software w/ Many Features & a Couple Limitations"

Comentarios: The Kaseya tools for managing client endpoints are fantastic. I enjoy how easy it is to install the software on client computers and how quickly it syncs up so that techs can begin remoting onto the endpoint in very short order. Kaseya offers a plethora of tools that can interface with an endpoint without ever having to remote onto a client system as well, which is great for when I don't want to call the client up to get permission to work on their computer. Some of those tools have some minorly annoying limitations, but I'm still willing to give an overall glowing review to this software. We use two different remote management softwares at the company I work for, and I prefer using Kaseya over the other.

Puntos a favor: Beyond simply remoting onto client endpoints, I really enjoy the ability to carry out various tasks in the background without having to remote on, including:
* Running CMD and PowerShell commands
* Viewing/editing Registry
* Running pre-built and customizable scripts
* See installed software
* Manage the file system
* Etc.
We use two different remote management clients, and I find Kaseya to be the faster of the two when it comes to deployment and availability after deployment. Sending commands through the background interface is also much faster than our other software.

Contras: Navigating the registry and file system using the background tools is very clunky. There's lots of scrolling involved, and it doesn't cache all of the entries, so if you need to navigate back up to a parent folder, you need to scroll down all over again and wait for items to reload, which can be time-consuming. Also, in comparison to our other remote management software, it is not as convenient to upload or download items from my computer to the client endpoint using Kaseya. There's nowhere to do so from the remote connection interface.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 29-07-2020
Alexander B.
Project Manager
Propiedad inmobiliaria, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10-05-2019

"A powerful engine marred by lazy, ongoing GUI problems"

Comentarios: We took on Kaseya largely for remote control of clients and Windows/Office patching. We quickly made use of its Agent Procedures and reports modules and then continued on, slowly integrating module after module.

Puntos a favor: Many powerful modules:
- I would not even consider Windows patching without Kaseya: it is granular, easy to use, pretty complete
- Agent Procedures and Policies allow enormous customization in what you can do - practically any script you can think of can potentially be run through here
- LiveConnect is smooth and fast and provides a wealth of tools
- Reports, Alerts, and Audit modules are clear (once understood) and provide tremendous detail and customization

Contras: Persistent, unfixed, obvious GUI issues spanning years and years after being reported:
- screens not refreshing;
- inconsistent filtering;
- misleading word choices in scheduling boxes;
- selecting multiple is a chore;
- "View" is powerful to *use* but clumsy and unwieldy to *manage/administer*
The way installation packages are created is terrible. If you have more than about a dozen OUs, you will see what I mean: you must create a new install package for each OU. We have 90. EVERY ONE OF THEM must be updated every time there is a new Kaseya client release (about four times a year). There should be one package that asks the user its OU based on a database that IT sets up. Kaseya Anti-Virus and Kaseya Anti-Malware (which we used to use) frought with problems, in accurately reporting what was out there & in reliably installing or uininstalling packages. KAM in particular was so broken it caused us to dump the entire thing and switch to Webroot (though the Webroot integration module is a bad joke: it looks like an alpha product, nowhere near beta). Patch rollback is difficult and usually impossible (though this may not be Kaseya's fault).

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10-05-2019
Usuario verificado
Network Engineer
Propiedad inmobiliaria, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16-06-2020

"Fantastic software for managing your enviroment"

Comentarios: Absolutely love it. It does so much more for us than what we had before. The Kaseya knowledge base and public agent procedures site is helpful. Patch management is my biggest love from this product. The ability to access machines with just Internet access is a huge plus. It has also made managing our inventory considerably easier.

Puntos a favor: Easy to see all machines and servers in real time with connectivity status. Agent install is quick and customizable. Patch management feature is robust. Agent procedures allow a wide range of management possibilities. I love that I can access any of my servers with just Internet access. This have come in handy many times when iDRAC or VPN access has been lost.

Contras: Management for Macs is less robust. The lack of a 64 bit agent until recently was a pain point for a while. Updating Live Connect is time consuming,

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16-06-2020

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