¿Quién usa SentricHR?

Pequeñas y medianas empresas (de 35 a 1500 empleados) que buscan un software completo de RR. HH. para transformar su lugar de trabajo. RR. HH., nómina, documentos, firmas electrónicas, beneficios, tiempo, gestión del talento y más.

¿Qué es SentricHR?

Sentric proporciona software de recursos humanos y nómina que conecta a las empresas con sus empleados. Transforma tu lugar de trabajo con un software completo de RR. HH. que te permite hacer más que administrar datos y logra que dejes de usar papel. SentricHR te permite poner a tu personal primero porque automatiza procesos clave, lo que te ayuda a cumplir con las normas y más.

Información sobre SentricHR

Sentric

http://www.sentrichr.com

Fundada en 1994

Resumen de precios de SentricHR

SentricHR no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Vídeo de SentricHR
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Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de SentricHR

  • Cumplimiento tributario
  • Embargo de salario
  • Formularios W-2/1099
  • Gestión de ventajas
  • Impresión de cheques
  • Informes de nómina
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento 401 (k)
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Subcontratación de la gestión de nóminas
  • Transferencia
  • Varios estados (EE.UU)
  • Varios países

Lista completa de Programas de nóminas

  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión del ciclo de vida de empleados
  • Mano de obra variable
  • Métricas de rendimiento
  • Planificación de personal
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión de trabajo
  • Seguimiento de competencias

Lista completa de Software de gestión de personal

  • Firma electrónica
  • Formularios I-9 y de verificación electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de la descripción de trabajos
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la orientación del flujo de trabajo
  • Gestión de tareas
  • Manual del empleado
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de onboarding

  • Base de datos de empleados
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de personal
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tiempo y asistencia
  • Gestión de ventajas
  • Gestión del rendimiento
  • Perfiles de empleados
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de candidatos

Lista completa de Software de recursos humanos

Alternativas a SentricHR

Más alternativas a SentricHR

Reseñas de SentricHR

Mostrando 5 de 104 reseñas

En general
4,1/5
Facilidad de uso
4/5
Atención al cliente
4,5/5
Funcionalidades
4/5
Relación calidad-precio
4/5
Agnieszka K.
HR Manager
Maquinaria, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08-11-2019

"Easy to use, great technical support"

Puntos a favor: It is easy to use, Sentric works consistently on improving, adding new features and staying up- to-date with its software. Customer service is prompt, and always very helpful and response time is quick.

Contras: few glitches after updates, but nothing major

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08-11-2019
Shannon J.
Director of Compensation & Risk Management
Hospital y atención sanitaria, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28-08-2020

"SentricHR Review"

Comentarios: I would say it was mostly favorable, however the implementation process was much more labor intensive on the customer end than we had anticipated, and there were a few miscues in the implementation that did cause some audit/cost issues on our end. The ongoing struggles with the support response time have also been a concern.

Puntos a favor: The search and filter capabilities are a positive. The integrated time system and additional functionality of the upgraded time software is much better than what we had before.

Contras: The customer service setup is not as quick and efficient as our setup on the old software. The availability of certain demographic/employment information is no longer available in the pay entry screen as it was in M3, thus there is a lot of toggling back and forth to verify information when we proceed payroll.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28-08-2020
Derek A.
Director of Information Technology and Software Engineering
Comercio minorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10-05-2018

"The entire platform needs an improvement from web portal to mobile application."

Comentarios: Adding data into a central location.

Puntos a favor: I like that I can see my PTO and W2 information. I can easily review my teams hours for the previous and current pay period.

Contras: * Mobile application on android is flakey and disconnects constantly even though GPS /location services are enabled. * There are many times I used the mobile app and it caused multiple punches which in the end annoys me and HR to fix. * Everytime I submit a review for an employee, I get an error to contact the system admin. By the way I am the director of IT and this is super annoying to have managers call my department for software that is not managed by us. * after submitting a review the format is stripped and becomes a huge paragraph and hard to actually conduct a review. You should keep the format or all HTML. * Employees that are salary should be able to manage there own time and fix there mistakes in punching in and out. I have to review and approve anyways later for payroll. This is an extra step that causes distractions for both management and employee. * The web interface is not responsive. * the home page should nit display any sensitive information, because when I am conducting a review, I have to login to my account. Employees should never see my PTO. * Its easy to see how much hours my employee works in time and attendance, but its harder to see my own time per pay period, Why? * It was not intuitive to find how to create additional punches or modify segments. having an icon or visual display would help. I have more to add, you can give me a call.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 10-05-2018
Yvonne C.
Payroll Manager
Minería y metalurgia, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27-08-2020

"SentricHR"

Comentarios: We have been using SentricHR for a little over 2 months and have not had any issues that were not resolved quickly. The customer support is wonderful and I can't speak any more highly of our integration team. They were always there and addressed our concerns and questions quickly.

Puntos a favor: I like the flexibility that we have with this software and especially like the ability to make changes to data and set up as an admin of the system.

Contras: I don't like that it is so reliant on the HR side of the software and that the payroll data can't be more independent on it's own data.

Respuesta de proveedores

por Sentric el 01-09-2020

Thank you so much for your feedback, Yvonne. We appreciate it!

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 27-08-2020
Carly F.
HR Assistant
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 01-09-2020

"Helpful Staff"

Comentarios: Our overall experience with SentricHR has been there has been many new features that impress us. The Staff has been extremely helpful and understanding while training us and giving us the amount of time we need. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] have been wonderful!!

Puntos a favor: The on boarding features are very impressive. Currently we are still in the process of setting it up. It is very detail orientated which we enjoy, it just is taking us a bit to get started on it.

Contras: There are several places where the same thing can be done which makes it a bit difficult to know if you are changing the correct features in the right places. The auto pay section is very frustrating for us, but we have managed to work around it. We also do not like that we have to message a generic help line instead of having a direct contact for items.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 01-09-2020