¿Quién usa Planio?

Los equipos de desarrollo de software utilizan Planio para seguimiento de errores y problemas, flujos de trabajo ágiles, integración estrecha con GIT/SVN, wikis y servicio de ayuda.

¿Qué es Planio?

Planio es un rastreador de problemas basado en Redmine. Puedes crear flujos de trabajo personalizados para tu situación. El servicio de ayuda facilita la gestión de solicitudes de asistencia. La estrecha integración con GIT/SVN significa que puedes vincular los compromisos de tu repositorio con los problemas en Planio. Incluye transferencia de datos gratuita desde otras herramientas y asistencia telefónica con todos los planes.

Información sobre Planio

Planio

http://www.plan.io

Fundada en 2010

Resumen de precios de Planio

Planio dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Planio está disponible a partir de US$25,00/mes.

Precio inicial

US$25,00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Documentación

Asistencia

Horas laborables

En línea

Funciones de Planio

Herramientas de gestión de código fuente
Automatización de construcción
Colaboración
Control de versiones
Controles o permisos de acceso
Gestión de repositorios
Gestión del cambio
Integración continua
Revisión de código
Seguimiento de errores
Auditoría de problemas
Gestión de alzadas
Gestión de asignaciones
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Panel de comunicaciones
Problemas recurrentes
Programación de incidencias
Arrastrar y soltar
Búsqueda/filtro
Cifrado
Colaboración
Controles o permisos de acceso
Firma electrónica
Gestión de documentos
Gestión de flujos de trabajo
Mensajería
Registro de auditoría
Sincronización en tiempo real
Colaboración
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de tareas
Gestión de tickets
Gestión de trabajo pendiente
Registro de auditoría
Diagramas de Gantt
Gestión de carteras
Gestión de ideas
Gestión de presupuestos
Gestión de recursos
Herramientas de colaboración
Metodologías ágiles
Modelos personalizables
Métodos tradicionales
Portal de clientes
Seguimiento costes hasta finalización
Seguimiento de hitos
Seguimiento horas/gastos
Tablero kanban
Acceso sin conexión
Archivo de documento
Control de versiones
Conversión de tipo de archivos
Ensamblaje de documentos
Firma electrónica
Herramientas de colaboración
Indexación de documentos
Reconocimiento óptico de caracteres
Recuperación de archivos
Retención de documentos
Seguimiento de la conformidad
Admite método Scrum
Gestión de equipo
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de los comentarios negativos
Gestión de modelos
Gestión de recursos
Gestión de retrospectivas
Gestión de solicitudes
Gestión de trabajo pendiente
Priorización
Seguimiento de estado
Tablero kanban
Vista de Gantt/cronología
Copia de seguridad y recuperación
Detección de conflictos
Programación de sincronización
Registro de auditoría
Sincronización bidireccional
Sincronización en tiempo real
Sincronización remota

Reseñas de Planio

Mostrando 5 de 20 reseñas

En general
4,6/5
Facilidad de uso
4,6/5
Atención al cliente
4,8/5
Funcionalidades
4,2/5
Relación calidad-precio
4,6/5
Daniel P.
Consultor ADF
Software informático, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12-01-2019

"Useful tool for project management."

Comentarios: The obtaining of reports in relation to the hours worked, the assigned projects and the organizational structure is fantastic. We continue using Planio for all our projects. It allows us to optimize operations more and more.

Puntos a favor: It is an innovative application that has an intrinsic project management under an agile methodology.
This allows creating sections, timelines, letters, labels, time for each activity, incorporation of members to the work team, monitoring of activities, recording of hours worked.
It is a tool that has helped us a lot in the company, I always highlight its potential for the most precise planning of each reality in the provision of technological services.

Contras: Care must be taken when creating schedules, letters, tasks or tickets for any team member.
It can cost very expensive. Well, this application can generate reports with multiple filters. In addition, it is tedious to eliminate tasks once completed and transferred to the production line.
They have notifications by email, but they do it in excess.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12-01-2019
Bob A.
CEO
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28-07-2015

"Overall very positive. "

Comentarios: The system is reasonably fast, and good at what it does. Problems are responded to promptly (very quickly in some cases!). Over a 6 month period we reported three relatively obscure bugs, and all three were fixed within 24 to 48 hours. The core functionality is strong and reliable. If there is a negative, it's that the company makes assumptions about its user base which in our case do not apply, especially in the area of external task status change notification. Specifically, the system allows plain text email notifications, but these contain all the task data, which represent a serious potential leak of private information. To avoid that, one can activate encrypted email notifications, but then every member of the system MUST have encrypted email setup in their email client. As anyone who has ever tried to configure that in Outlook or Thunderbird can tell you, the installation of a certificate and the configuration of the client to use it are fraught with difficulties. Many people just give up. An ideal solution would be for the system to support plain-text email notification of task status changes as it does now, but with the option to not include the details, just the task title and the statement "The status of this task has changed. It is now assigned to you with XXXX Priority. Please see the task for details [link]". However, this is a relatively minor problem that does not detract significantly from our overall positive experience using the system. It's a strong solution.

Respuesta de proveedores

por Planio el 04-08-2015

Hi Bob,

Thank you very much for your valuable feedback. It is highly appreciated.

Regarding our email update functionality, I completely agree with you that email is not a safe medium to transmit sensitive data. That's why we introduced OpenPGP encryption for all email notifications a while back. You can read my blog post about it here:

http://plan.io/blog/post/90456288938/closing-the-email-encryption-loophole-with

Unfortunately, setting up email encryption is still trickier than we wish it would be, depending on the email client you are using. However, we consider offering email notification encryption via OpenPGP to be the best of the options currently available to service providers like us.

I will forward your feedback regarding the removal of certain information from the notification emails to our product team, though.

Thanks again, please don't hesitate to get back to me at any time with any questions or feedback.

~ Jan Schulz-Hofen, Managing Director

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28-07-2015
Filippo S.
Senior Web Analyst
Internet, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 27-12-2016
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 27-12-2016
Matthew P.
Consultant
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    Sin valoración
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11-09-2015

"Simple, Powerful, Fast, great customer Service..."

Comentarios: Was using my own redmine cloud server instance but wanted something more stable and easy to manage for a corporate envioronment. Looked at Planio and another company. Both good, but the Planio UI is a more familiar redmine look and feel. The price plans are good, they actually have a free bronze plan which they don't advertise - good for 1 person operations. The customer service was very good. They were able to pull in my tasks from my old instance into the new instance, overnight. Then I had a couple of questions, and they always answered within a few hours. Note that they are in Germany so a question in the morning (US) might be answered same day, but one in the afternoon not until the next day. Response times seem good, so far anyway. I really like that they give you the repository for free - install tortoise on your clients and you have a managed, versioned, cloud repository in no time. Awesome. Oh, and the agile boards are included as part of their standard plans, which are very useful. All in all, extremely happy. Always liked redmine, but using planio to manage/host that is a no brainer. Have used redmine before in projects large and small, and once people understand what it is, productivity goes through the roof. I would say it doubles effective output. Many people don't understand what it is - they think that servicenow or MSProject or Sharepoint can do the same - and to some degree that's true. But redmine/planio takes all of that to the next level, makes it super easy and configurable, and provides an end to end solution all the way from Senior management right down to day to day team members.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11-09-2015
Daniel P.
Consultor ADF
501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13-06-2018

"Fantastic tool Say "hello" to the agile projects."

Puntos a favor: Planio is fast and responds to requests efficiently. I have been using the tool to carry all the processes in an agile way, I can not deny your valuable contribution. Agile projects benefit a lot with these products based on agile operations in scrum.

Contras: The notification of Planio by email is framed in the general standard of notices. I think it is a very powerful tool, but at the moment of notifying, we only assume that it marks the details of the cards and nothing else. They can improve in that aspect.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13-06-2018