¿Qué es Omnisend?

Omnisend es la plataforma integral de automatización de marketing y comercio electrónico que te ayuda a vender más al convertir a tus visitantes y retener a tus clientes. Llega a tus clientes con mensajes personalizados utilizando potentes flujos de trabajo de automatización y aumenta tus ventas. Aumenta tu lista de suscriptores con amplia variedad de formularios de suscripción y envía boletines de conversión creados con el editor fácil de usar. Omnisend trabaja con todas las plataformas de comercio electrónico, incluidas Shopify, BigCommerce, Magento, WooCommerce y otras.

¿Quién usa Omnisend?

Omnisend proporciona herramientas avanzadas de automatización de marketing para expertos de marketing de comercio electrónico que superan a las plataformas genéricas de marketing por correo electrónico.

Omnisend Software - 1
Omnisend Software - 2
Omnisend Software - 3
Omnisend Software - 4
Omnisend Software - 5

¿Tienes dudas sobre Omnisend? Compara con una alternativa popular

Omnisend

Omnisend

4,7 (688)
US$16,00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
92
88
4,6 (688)
4,5 (688)
4,6 (688)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
No se han encontrado precios
Versión gratuita
Prueba gratuita
69
58
4,4 (343)
4,0 (343)
4,5 (343)

Otras alternativas interesantes a Omnisend

Yotpo
Funcionalidades más valoradas
Gestión de los comentarios negativos
Panel de comunicaciones
Solicitud de reseña de usuario
Drip
Funcionalidades más valoradas
Automatización de marketing
Gestión de campañas de email
Segmentación
Constant Contact
Funcionalidades más valoradas
Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
Gestión de campañas de email
Marketing por correo electrónico
Flodesk
Funcionalidades más valoradas
Gestión de campañas de email
Gestión de contactos
Gestión de listas
HubSpot Marketing Hub
Funcionalidades más valoradas
Automatización de marketing
Base de datos de contactos
Marketing por correo electrónico
WordPress
Funcionalidades más valoradas
Controles o permisos de acceso
Gestión de páginas web
Páginas de aterrizaje y formularios web
Shopify
Funcionalidades más valoradas
Acceso móvil
Carro de compra
Gestión de pedidos
Sendinblue
Funcionalidades más valoradas
Gestión de campañas de email
Gestión de contactos
Gestión de correo electrónico
Yesware
Funcionalidades más valoradas
Creación de informes/análisis
Marketing por correo electrónico
Seguimiento de clics

Opinones de Omnisend

Evaluación media

En general
4,7
Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,6
Funcionalidades
4,5
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
75%
4
23%
3
2%
2
0%
Chetan
Chetan
Director en India
Usuario de Linkedin verificado
Ropa y moda, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Best Email Marketing Software for our Ecommerce Brand!

5,0 hace 2 años

Comentarios: It was a nice experience with the Omnisend. We overall loved this tool for our automations and customer engagement.

Puntos a favor:

Omnisend is the best email marketing tool for our fashion brand. We have used this tool a lot for our automations and campaigns, on a daily basis.

Contras:

It's kind of a complete tool in the email marketing industry, and we loved this tool a lot.

Joe
Director of Marketing & Digital Sales en EE. UU.
Artículos deportivos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great software with some quirks

4,0 el mes pasado Nuevo

Comentarios: My overall experience has been very good. My account manager is one of the best I have ever had from any service I have used. I think for the price it offers so many people a really good platform for their needs.

Puntos a favor:

Omnisend is very user friendly. I believe that anyone with little knowledge of sending email campaigns will not have much of a learning curve. Unfortunately, that means that some of the things in the email builder do not have as advanced of functionally as I would like.

Contras:

I think that there needs to be more customization ability in the email editor. Some competitors offer a much more robust email builder (for more advanced emails).

Matt
COO en Francia
Electrónica de consumo, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Many features

3,0 hace 7 meses

Comentarios: Overall I am satisfied!

Puntos a favor:

It helps us with people who sign up for our mobile app - they are added to our contact list and then receive a welcome email.

Contras:

The email content builder is glitchy. Fonts, colors, etc.

Ellie
Sr Digital Marketing Specialist en EE. UU.
Alimentación y bebidas, 10.000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Personalized Support & Ease of Use

5,0 hace 4 meses

Comentarios: Overall we have been very happy with our decision to switch to Omnisend. It gives us the ability to measure success of our campaigns and automations, create forms, and manage our contacts within one single platform. They are open to feedback and make platform changes accordingly.

Puntos a favor:

Our account manager is very reliable, responsive, and helpful. Client Support is also very useful when needed. The platform overall is intuitive and easy to use. Omnisend is always seeking feedback and implementing changes to improve the platform, which I very much appreciate!

Contras:

There are some reporting opportunities that could increase efficiency in evaluating metrics. Small features within the platform could be improved upon for a better UX, such as editing a campaign or sending a test email once it's been scheduled, scheduling automations in advance, and customizability of the new email builder.

Filippo
Filippo
Principal Software Engineer en RU
Usuario de Linkedin verificado
Servicios, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Easy newsletter for shopify customers and not only

4,0 hace 4 años

Puntos a favor:

Omnisend allows you to define complex automatic communication workflow with different channels: email, SMS, push, facebook, you name it. The template editing is not the best, but still quite powerful and intuitive.

Contras:

The signup workflow from Shopify works only for customers signed up via the form, not for customers that signed up during an order. This cause quite a lot of friction, I hope they will add the order as a trigger in the future. To use the more advanced channels like SMS, push notification and Facebook messages, you need to pay a more expensive plan. For a small business, it may be not possible.

Respuesta de Omnisend

hace 3 años

Hi Filippo! Thank you so much for leaving such an unbiased and detailed feedback for our application. After reading your comment, we wanted to reach out with some clarification on your last comment. We indeed don't have a built-in solution for triggering the Welcome automation when subscribing to the check-out page. But, we may offer a workaround when defining the properties that distinguish those contacts, among others, will help you trigger different flows. For example, you may set up the Segment of the contacts having Subscribed status and not having the opt-in date field (that is assigned after subscribing to the Signup form) and use it in the Segment entry-based flow. In that case, any new contact subscribing at the checkout page will get the intended message. Please, check this instruction (https://support.omnisend.com/en/articles/2398171-contact-enters-exits-a-segment-automation ) and reach out to our Support Team for assistance via [email protected]