Kissmetrics

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SaaS, comercio electrónico y agencias.

¿Qué es Kissmetrics?

Obtén, mantén e incrementa tus clientes con Customer Engagement Automation de Kissmetrics. Analíticas del comportamiento, segmentación y automatización de campañas de correo electrónico, todo en un solo lugar. Comprende profundamente y compromete de forma única a cada cliente, desde el prospecto hasta el defensor. Creado para ayudar a los especialistas en marketing y equipos de productos a aumentar las conversiones, la participación y la retención.

Información sobre Kissmetrics

Kissmetrics

https://www.kissmetricshq.com

Fundada en 2008

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N/A
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Kissmetrics: implementación y asistencia

Asistencia

  • E-mail/Help Desk
  • Base de conocimientos
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  • Aistencia 24/7
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Implementación

  • Cloud, SaaS, Web

Formación

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Funciones de Kissmetrics

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  • Búsqueda/filtro
  • Captura y transferencia de datos
  • Cartografiado de datos
  • Conectores de datos
  • Consulta ad hoc
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
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  • Descubrimiento de datos
  • Descubrimiento visual
  • Extracción de datos
  • Gestión de almacenamiento de datos
  • Gestión de metadatos
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  • Informes personalizables
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Lista completa de Herramientas de análisis de datos

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  • Supervisión KPI
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Lista completa de Software de cuadro de mando

Alternativas a Kissmetrics

Más alternativas a Kissmetrics

Reseñas de Kissmetrics

Todas las opiniones

Calificación general

4,3/5

Evaluación media

Facilidad de uso 3,3
Atención al cliente 4,2
Funcionalidades 4,2
Relación calidad-precio 3,9

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Shawn H.
Data and Strategy Analyst
Software informático, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24-10-2019

"Kissmetrics makes sure I can hit the curve balls out of the park"

Comentarios: I am a daily Kissmetrics user, I start off my day checking my morning email to look for anything odd that might show up in the top 5 metrics that indicate product performance issues.
Then I use the population feature to check out the most important cohorts of my users.
I generally get around a dozen questions per day asking about feature use, or adoption rate, and I use Kissmetrics to pull those answers.

Puntos a favor: Quick access to the reports that I need most
Customizable user Populations
Super fast time over time and Cohort comparisons

Contras: I wish that there were more dashboard options, a way to set up automatic reports that would build and refresh in the app with a way to always have certain filters applied.
There is a dashboard, and it is very useful, but all Kissmetrics users share the same dashboard, and the dashboard does not allow overall filters (like excluding certain populations from all dashboard data)

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24-10-2019
Usuario verificado
Software Engineer
Software informático, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26-09-2020

"Great Tool for Tracking users Behaviour towards web based product"

Comentarios: Experience was really good with this product we have made some very good decisions by seeing the user behaviour over our products.

Puntos a favor: 1. Great tool for collecting the user interaction data towards web based products by defining user events.
2. You can easily track what are the features user liking and buying the product and from where they are abondaning it.
3. It really helps in making decisions towards the products and by performing AB tests over web based products.
4. You can easily acces the analytics data from anywhere by just logging in their site and defining your user funnel.
5. It is also easy to implement over source code of the product just need to include one javascript code and you can fire your events on every user actions.

Contras: The interface design of the admin tool is not good.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 26-09-2020
Usuario verificado
Product Manager
Servicios financieros, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    3 /5
  • Facilidad de uso
    1 /5
  • Características y funcionalidades
    3 /5
  • Asistencia técnica
    3 /5
  • Relación calidad-precio
    2 /5
  • Probabilidad de recomendación
    2/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 04-07-2016

"When used correctly can give great insights, though it is hard to get there"

Comentarios: I started using Kissmetrics, cause I had data that I was looking for that wasn't available through Google Analytics. The initial implementation was ok, but than I realized that the data was not correct since the integration with other tools I used, such as Unbounce didn't work smoothly.
I didn't have enough guidance to learn that, but only realized things in advance. Their support was ok, but it took them too much time to coordinate a talk with them to solve all issues, and there were always other issues I had to discover after the previous ones were solved.

Puntos a favor: Interesting insights

Contras: - difficult to install and require a lot of work
- integration with other tools isn't complete

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 04-07-2016
Usuario verificado
Sr. Online Marketing Manager
Dispositivos médicos, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 15-08-2017

"Amazingly helpful, but really hard to implement and maintain"

Puntos a favor: I think it's fair to say that Kissmetrics alongside Mixpanel are the 2 best tracking and leads analysis tools right now and for us, Kissmetrics won the competition for having a more accurate tracking tools and better pricing for a B2C company.
Generally these apps are made for B2B companies and therefore their pricing won't make sense for B2C since the total number of events they track easily impacts the price.

Contras: It takes a long time to implement it correctly especially if you have a complicated website with too many different events and properties.
They do help you to implement it but after it's done, you pretty much need to take care of new events tracking yourself. (Though, their support team still help you if you ask them questions)
There are certain limitations to it too:
- AdWords' dynamic tracking can't be reach by Kissmetrics. So if someone clicks on your AdWords ad, Kissmetrics only tells you it's Google. It can't tell you which ad group or ad it is coming from. Unless of course you deactivate the dynamic tracking and manually put the old UTM trackings for each ad in place.
- If you are doing Facebook Lead Ads, you should know since the lead conversion is happening outside of your main website, you can't store that information with the cookie attached to it to Kissmetrics or any other event tracking software.
- Kissmetrics says they have a good Salesforce integrations but it's not as smooth as you think it is. First of all, it's like an iframe within your SF and second of all, you can't do reporting within Salesforce regarding the Kissmetrics data. Their team says Kissmetrics should be the only place for your BI team to do reporting from.
All these aside, I still believe Kissmetrics is the best event tracking app out there with amazing pricing.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 15-08-2017
Usuario verificado
Assistant Director of Marketing
Contabilidad, 501-1.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 01-10-2019

"This Software is a Game Changer"

Comentarios: For marketing, it has been eye opening. We're able to track all marketing efforts online and strategize accordingly. We've been amazed at what actually performed and what didn't. Eye opening data!

Puntos a favor: The amount of data it appends and tracks is amazing. We're able to see which prospects are visiting which pages, and the conversion process. This has helped cultivate our marketing messages per audience, as well as track over the course of three years. Historical data has been valuable to compare if our interpretation of the data is accurate. Needless to say, we have been very pleased!

Contras: Some of the data isn't easy to summarize but that is really the lease of our concerns.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 01-10-2019