Glip by RingCentral

Glip by RingCentral

Por RingCentral UK

¿Quién usa Glip by RingCentral?

Entre 1 más de 1000.

¿Qué es Glip by RingCentral?

Tu equipo pierde un tercio de su tiempo con el correo electrónico. Glip, tu software colaborativo, les permite recuperar más del 30 % de su tiempo. Entonces ya no tendrás la necesidad de contratar a personas adicionales. Los correos electrónicos, las discusiones dispersas y los recursos deslavazados se reducen drásticamente cuando los equipos comparten conversaciones, archivos, tareas y calendarios. Tus equipos pueden colaborar utilizando sus dispositivos favoritos en cualquier momento y lugar; todo dentro de tu software colaborativo de equipo.

Información sobre Glip by RingCentral

RingCentral UK

https://www.ringcentral.co.uk/

Fundada en 1999

Resumen de precios de Glip by RingCentral

Glip by RingCentral dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis.

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

Instalado: Mac

En la nube, SaaS, web

Instalado: Windows

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Glip by RingCentral

Herramientas de colaboración
Control de versiones
Edición en tiempo real
Foros de discusión
Gestión de calendarios
Gestión de contactos
Gestión de contenidos
Gestión de documentos
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Lluvia de ideas
Videoconferencia
Blogs
Calendario de eventos
Chat y mensajería
Conferencias de audio y vídeo
Directorio de empleados
Encuestas y comentarios
Feed de actividad y noticias
Gestión de newsletters
Gestión del conocimiento
Uso compartido de archivos
Acceso móvil
Creación de informes/análisis
Crear subtareas
Gestión de tareas recurrentes
Herramientas de colaboración
Ludificación
Seguimiento de porcentaje de progresión
Seguimiento del tiempo
Vista como lista de tareas
Vista como tabla de tareas
Vista de Gantt/cronología
Vista de hoja de cálculo
Centro de atención telefónica
Chat y mensajería
Conferencias de audio y vídeo
Enrutamiento de llamadas
Gestión de fax
Grabación de llamadas
Reconocimiento IVR y de voz
Uso compartido de archivos

Reseñas de Glip by RingCentral

Mostrando 5 de 161 reseñas

En general
4,5/5
Facilidad de uso
4,6/5
Atención al cliente
4,5/5
Funcionalidades
4,5/5
Relación calidad-precio
4,6/5
Greg A.
Founder & Creative Director
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30-12-2018

"Glip needs to be on more people's radar... it's fantastic!"

Puntos a favor: After going through an extensive process where our company tested multiple project management platforms (Slack, daPulse, Asana, Wunderlist, and more), Glip came out the clear winner. The ease of use and the way the whole platform is based on conversations were the determining factors. We love the way Glip is really just conversations that you can turn into all sorts of actionable items such as file sharing, task list generation, etc. Easy to use, incredibly feature rich, and improving all the time. Glip needs to be experienced by more people!

Contras: Honestly, the fact that not many people have heard of it compared to some of the competitors that we feel Glip is superior to. Folks we work with wanted to use other platforms and Glip was something they just had not heard of so collaborating was a little challenging at times due to that fact.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30-12-2018
Carlo P.
IT Technician
Tecnología y servicios de la información, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13-12-2019

"A brilliant and powerful team messaging and collaboration solution"

Comentarios: Overall I have found it a great piece of software and has allowed us to collaborate much better and much more efficiently as a team - this is the Skype replacement we wish we found sooner!

Puntos a favor: Glip is very easy to use, as well as deploy. It allows many of us off-site technicians to collaborate and communicate, either directly or part of a team. The GIF implementation is also handy!

Contras: As I work on filtered sites (schools) I often have to unblock the URLs that are required for Glip, and some things like the GIFs cannot be unblocked as they dont align with school policies.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 13-12-2019
Maciej K.
Designer
Diseño, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    3/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    1/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16-11-2018

"Low quality Slack clone"

Puntos a favor: Glip has apps for majority of platforms and is cheaper than Slack. It's being actively developed, so missing features are starting to show up.

Contras: Well, it's not that great overall compared to Slack. The major pain point is how it handles notifications (although they are working on it.) Since my company moved to Glip from Slack I started to miss a lot of important conversations since Glip won't notify you when someone uses your name (they have to explicitly mention you.) Until now Glip didn't have a way to notify you when someone direct messages you—again, they would have to mention you. The workaround was to enable notifications for everything, but that's not an option when you're part of a bigger organization. Another issue was (this feature is now in beta) showing how many direct messages or mentions you have in your dock. They would only show all unread messages from all your channels, so that could quickly grow to 1000+. Another thing besides notifications is lack of easy sign-in on mobile. Slack would send you a magic link you tap to sign in. It's especially annoying, since I'm being logged out on my mobile app quite often. Last but not least, design. It's a type-heavy app and typography simply doesn't cut it. Slack's look and feel is way way better. Overall, if you're looking for a Slack alternative, you may consider something else.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 16-11-2018
Ricardo O.
Creative Director
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15-10-2019

"The web app is fantastic, the mobile implementations need work"

Comentarios: When using the web app Glip is great. Easy to use, and it offers a robust set of tools for different types of projects. The mobile apps are quite limited and do not live up to what the Glip web app can accomplish.

Puntos a favor: Glip offers an interesting set of tools to manage a team. Simple to use, yet very effective . Integrates effectively with a ton of other apps. To me Gmail integration is a great plus.

Contras: No Kanban view of tasks, sorting of tasks is a bit cumbersome and never extended to Mobile apps, which in my opinion look like an after thought

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 15-10-2019
Kristi C.
Assistant Director of Marketing and Communications
Entretenimiento, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12-10-2018

"Great Project Management Tool"

Comentarios: Glip has transformed our team communication efforts. I no longer worry if a task is going to be completed on time or forgotten. WIth Glip, we are able to stay organized and communicate more effencently. It has met our needs well.

Puntos a favor: Glip has allowed my marketing team to work and communicate more efficiently. We market 40+ events annually, and Glip has allowed us to organize each event marketing plan, assign team-specific tasks, and upload documents with ease so that everyone on the team is informed. The organization and task management capabiliites of this software has been one of the best communications tools that we have ever used as a department.

Contras: The task assignment feature has been vital to our team, but it does not have the option of changing the task progress. Tasks can only be listed as incomplete or complete. I would love to have the capability, to change a task status to options like: working, pending approval, assistance needed, etc. so that our team can know what tasks others are struggling with or at what stage a task might be in.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12-10-2018