Freshsales

¿Quién usa Freshsales?

Tecnología, Proveedores de servicios profesionales, Educación, Bienes raíces, Hostelería, Cuidado sanitario, Comercio electrónico, Comercio minorista, Electrónica de consumo, Telecomunicaciones, Finanzas y Contabilidad, Seguros.

¿Qué es Freshsales?

Freshsales es un software completo de CRM y administración de clientes potenciales creado para equipos de ventas de alta velocidad, repleto de características tales como teléfono integrado, correo electrónico integrado, seguimiento del comportamiento del usuario, administración de acuerdos, creación de informes y más.

Información sobre Freshsales

Freshworks

https://www.freshworks.com/freshsales-crm/

Fundada en 2011

Resumen de precios de Freshsales

Freshsales dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Freshsales está disponible a partir de US$12,00/mes.

Vídeo de Freshsales
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Precio inicial

US$12,00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Formación

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Funciones de Freshsales

  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión del pipeline
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de interacciones

Lista completa de Herramientas de administración de leads

  • Gestión de campañas
  • Gestión de equipo
  • Notificaciones basadas en eventos
  • Pruebas A/B
  • Segmentación de audiencia
  • Seguimiento de ubicación

Lista completa de Herramientas de email tracking

  • Base de datos de clientes
  • Generación de propuestas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del territorio
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Previsión de ventas
  • Seguimiento de recomendaciones

Lista completa de Sistemas automatizados de ventas

  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de tareas
  • Gestión del territorio
  • Integración de automatización de marketing
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Presupuestos y ofertas
  • Segmentación
  • Sistema de calendarios o recordatorios

Lista completa de Software CRM

  • Alertas sobre las propiedades
  • Correspondencia cliente/propiedad
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Marketing por correo electrónico
  • Segmentación
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones

Lista completa de Software CRM inmobiliario

  • Análisis de atención al cliente
  • Búsqueda
  • Catalogación y categorización
  • Chat en vivo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Gestión del conocimiento
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de asistencia al cliente

Lista completa de Software CRM online

  • Alertas de cuenta
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de marketing
  • Gestión de recursos
  • Gestión de relaciones
  • Gestión del territorio
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de hogares
  • Seguimiento de la influencia
  • Tareas del equipo

Lista completa de Software CRM para el sector financiero

  • Contabilidad fiduciaria
  • Facturación
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de conflictos
  • Gestión de contratos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de tareas
  • Notas de caso
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento del tiempo

Lista completa de Software de administración de procedimientos jurídicos

  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Búsqueda/filtro
  • Contactos compartidos
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Importar/exportar contactos
  • Segmentación
  • Seguimiento de interacciones

Lista completa de Software de gestión de contactos

  • Captura de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Evaluación de clientes potenciales
  • Gestión de campañas
  • Gestión de datos
  • Gestión de listas de llamada
  • Gestión del rendimiento
  • Grabación de llamadas
  • Marcación automática
  • Panel de comunicaciones

Lista completa de Software de gestión de ventas internas

Alternativas a Freshsales

Más alternativas a Freshsales

Reseñas de Freshsales

Mostrando 5 de 451 reseñas

En general
4,7/5
Facilidad de uso
4,6/5
Atención al cliente
4,6/5
Funcionalidades
4,5/5
Relación calidad-precio
4,6/5
Wolfgang B.
Print & Digital Media Generalist
Marketing y publicidad, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 05-10-2018

"Freshsales allows for a quick start"

Comentarios: To convince my companies boss to go with and acquire Freshsales was very easy. The daily joy and enthusiasm working with this programme showed in givng great results in a very short time. Upload data, create a mailing template, select clients, press the bulk e-mail button and wait. Shortly you can see who received and opened your mail and also if they clicked any links in e-mail provided. A perfect indicator to catch your clients just when they are also online viewing your information to follow up, if that's a strategy you desire. We are working less aggressively, so knowing that the e-mail was opened is enought to e.g. follow up with a second mail or whatever you have automated your workflow with. The opt-out option for mail receivers automatcally renders that client as unqualified and will not be disturbed by mistake anymore. Finally, I just like to say that I only use about 10% of Freshsales potential and get the desired results. Remember, keep it simple. I am really looking forward to optimize certain features and procedures in the future. And I know I can count on customer support again to guide me. Step by step. I try not to overload them, because I myself with a customer support background understand the work they do and they do a great job.

Puntos a favor: There is so much in Freshsales that it is impossible to list all the pro's. But only a few functions are needed to get started. Appart from easy accesible menus, logic selectable filters, customizable deal overviews, pipelines and workflow automatization, all you need to do is upload your client data from e.g. an Excel file and you are basically ready to roll. At every step getting to know Freshsales I was able to contact Customer Support via chat and was guided non-stop during my 30 day trial. You can even book sveral one on one remote sessions to have all your questions answered and shown on screen. The knowledge database also is very well organized with videos and FAQ's.

Contras: There is nothing bad I can say regards Freshsales. It's true, that there is a lot to take in. To get everything out of all the available features, there is a steep learning curve that leans towards a small portion of CRM administrational work. But if you wanna keep it simple, it lets you do that. Only if you start to work with more data, more clients, more workflows can it become a bit overbearing. But that's with every other CRM also.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 05-10-2018
Maciej N.
Freelance Credit Analyst
Servicios financieros, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12-02-2020

"Great CRM for consultants"

Comentarios: I work alone. The software meets my needs in helping me track my interactions with clients. What I like in CRM system is it's easily accessible and quick to use, so it does not slow down my activities, but instead helps me be more productive. And Freshsales does that well.

Puntos a favor: Pros are numerous - some of them are:
- integration with Exchange/Gmail for incoming mail,
- many plans to choose from,
- intuitive and easy to use,
- good mobile app

Contras: Not many cons. What I would like to see are more integrations. Especially with Todoist for task management (I've been using Todoist for years and it is just the most accessible and streamlined task management app). I am not fully happy with the quality of customer support, but maybe I was just a bad luck (I do not require much of support).

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12-02-2020
Vishal L.
Head Of Sales
Hospital y atención sanitaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28-07-2020

"FreshSales- The user friendly CRM"

Comentarios: Ideal CRM for SME’s . Reasonably priced and again very easy to use and implement

Puntos a favor: The ease of use and the UI .simple and easy to use

Contras: Basic features comes up in higher plans need to be more small business friendly

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28-07-2020
Usuario verificado
CEO
Energías renovables y medio ambiente, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    1/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    2/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08-03-2019

"Lots of issues w/ CRM migration + bugs"

Comentarios: Overall very disappointed - we have had expensive downtime for our sales team, actual downtime from our customers not being able to use our software due to their tracking snippet and hours spent going back and forth with their support team not getting to a resolution. Amazing they have raised so much money and have not been able to address these issues. Doesn't feel like a production ready software product.

Puntos a favor: Liked the featureset and price and the fact that they promised full migration support from our previous CRM. Unfortunately it did not turn out as advertised.

Contras: During the sales process I was told that they would provide full service assistance with migrating us from a previous CRM and this was a big reason why we picked Freshsales after a through search across the options in the market. They told us it would be completed by a certain date and then missed the deadline - my sales team had no CRM for over a week and was logging all their notes in spreadsheets! Then when the incomplete data showed up, we were missing the dates of actions along with whole categories of actions. I'm writing this 5mo later and after working with multiple support personnel from Freshsales this is still not resolved. We've also had issues with bugs in the software including their snippet which tracks website actions blocking folks from being able to login to our software 2x. Twice we've had slow performance on our web app reported (we run a software company) and our engineering team has troubleshot and pinpointed the Freshsales snippet as the source of the problem. The call feature with call recording is not usable with customers reporting choppy connection / poor connection on over 50% of calls. Numerous small bugs found in the software that affect usabiilty. We build software and it's very clear that they need improvements to their software testing process and less overpromising from their support team.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 08-03-2019
Christopher E.
CEO
Hospital y atención sanitaria, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30-07-2019

"Great Product"

Comentarios: Great. I just didn't get to use it for the period of time I paid for. Maybe a handful of times and that was it.

Puntos a favor: I like that fact that they have many integrations with other needed tools that can help a business grow and stay organized.

Contras: For a smaller business, it is a bit daunting because when you want to use all of these tools the add-ons become very costly to a start-up or small business.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 30-07-2019