¿Qué es Echo360?

TurningPoint, la plataforma integral de participación del público, no solo proporciona capacidades de sondeo en vivo e interactivas de tareas domésticas, sino que también te permite realizar encuestas ilimitadas para obtener información sobre las partes de tus clientes, empleados o estudiantes. Aún mejor, una interfaz simple junto con la capacidad de responder utilizando un teléfono celular, tablet u ordenador, lo que significa que todos pueden comenzar de inmediato.

¿Quién usa Echo360?

Comercializa los mercados de educación, corporativo, gubernamental y militar para mejorar el aprendizaje, medir eficazmente el sentimiento y mejorar la experiencia general.

¿Dónde se puede implementar Echo360?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Echo360
  • Ubicado en Youngstown, EE. UU.
  • Fundada en 2002
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Canadá, España, Estados Unidos, Francia, Reino Unido

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • Echo360
  • Ubicado en Youngstown, EE. UU.
  • Fundada en 2002
  • Asistencia telefónica
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Países disponibles

Canadá, España, Estados Unidos, Francia, Reino Unido

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Echo360

Echo360 Software - 1
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Vídeo de Echo360
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Echo360

US$1,00
Versión gratuita
Prueba gratis
US$49,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
N/A
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Echo360

  • Acceso móvil
  • Aplicación móvil
  • Aprendizaje asíncrono
  • Aprendizaje colaborativo
  • Aprendizaje interactivo
  • Aprendizaje mixto
  • Aprendizaje móvil
  • Aprendizaje sincronizado
  • Asistencia multimedia
  • Biblioteca de preguntas
  • Chat en tiempo real
  • Clase virtual
  • Contenido interactivo
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cuestionarios
  • Cuestionarios de respuesta múltiple
  • Datos en tiempo real
  • Difusión en tiempo real
  • Educación superior
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de aprendizaje
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de control de calidad
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de modelos
  • Gestión de papeletas
  • Gestión de votantes
  • Grabación de la sesión
  • Herramientas de análisis de datos
  • Herramientas de presentación
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de avance
  • Integraciones de terceros
  • Libro de calificaciones
  • Ludificación
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pizarra interactiva
  • Plataforma de información
  • Portal de estudiantes
  • Portal del alumno
  • Preguntas personalizables
  • Programación de cursos
  • Publicación de resultados en directo
  • Registros/información de estudiantes
  • Salas de reuniones
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento del avance
  • Sondeo por teléfono
  • Sondeos en línea
  • Sondeos/Votaciones
  • Tests/Evaluaciones
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Votación en línea

Alternativas a Echo360

SCL es uno de los mejores sistemas de gestión escolar de su categoría. Incluye módulos premium de gestión y educación.
La aplicación Top Hat hace que la enseñanza sea divertida y eficaz. Top Hat es una plataforma diseñada para profesores y para evaluar el desempeño de los estudiantes.
Tovuti es una plataforma de formación online todo en uno que permite a las empresas de todo tipo activar el potencial de su organización.
Teleskill Live Webinar is a professional webinar solution specifically designed for professional, compliance and accredited training.
LiveClass is a virtual classroom software which maximize interaction between participants.
Factorial es una empresa de software y servicios dedicada a solucionar los problemas de RRHH y mejorar la toma de decisiones.
Aumenta la implicación del alumno y la retención de conocimientos en entornos de educación superior y formación corporativa.
MarkersPro is a next-generation K-12 school management system that will enable you to accelerate better outcomes in education.
ConexED: un software de programación académica y asistencia al alumno totalmente compatible con HIPAA, FERPA y WCAG 2.0.
niikiis es un software de experiencia de los empleados todo en uno y configurable para pequeñas y medianas empresas.
Solución ágil y colaborativa de gestión de talento y formación basada en habilidades que permite a todos reunir, compartir y valorar sus habilidades.
La plataforma de aprendizaje más utilizable, personalizable, adaptable y confiable (considerando su 99,9 % de tiempo de actividad) para universidades y escuelas K-12 (escolarización infantil, primaria y secundaria).
Edsby es una plataforma de aprendizaje digital moderna y basada en la nube que ha sido creada para las necesidades exclusivas de escuelas, estados/provincias y países con escolarización K-12 (escolarización infantil, primaria y secundaria).

Opinones de Echo360

Evaluación media

En general
4,1
Facilidad de uso
3,9
Atención al cliente
4,2
Funcionalidades
3,9
Relación calidad-precio
4,2

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontrar opiniones por puntuación

5
39%
4
39%
3
20%
2
2%
Robert
Director, Engagement and Membership en EE. UU.
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Turning Point is a great solution for our Honors program

5,0 hace 2 años

Comentarios: Amazing experience. Both from a value perspective and customer service. I'd recommend them to anyone. It's a great technology run by great people.

Puntos a favor:

We used it for virtual deliberations and voting of our Fellows program. In the past, we had used the hand held clickers, but due to COVID, all of our committees were virtual. It did an amazing job of being flexible for us an enabled us to use the platform with committee members across the globe.

Contras:

Nothing I coudl really say that I didn't like, although it was hard to figure out how to use it for our business rules as it related to our honors program. But we are nuanced and have very specific needs. that's where their amazing customer service came in. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] helped us from their headquarters and was incredible. He spent hours with us to help us set up and was even available for us over a weekend to help troubleshoot if we had any issues.

Stephen
Owner en Canadá
Aprendizaje en línea, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

TP for webinars falls short

5,0 hace 2 años

Comentarios: Frustrating

Puntos a favor:

Familiar with the software and its addition to PP

Contras:

Using TP for webinars requires the use of a second system to accommodate audio and video This is problematic for less technical participants. I could have used Zoom with polling for a lot less $$$$ and a lot less trouble.

Jonathan
Jonathan
Med student en Granada
Usuario de Linkedin verificado
Educación superior, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Easy way ensure class participation

3,0 hace 3 años

Puntos a favor:

Turning point is used in my med school as a way to measure class attendance and performance. It is super easy to use. One thing that is great is once you are set to a channel on your remote for that class you won’t need to change it as long as the receiver’s channel doesn’t get changed. It makes it easy to pull out your remote and click-in to questions without having to worry about setting up your remote every time you use it.

Contras:

I’m not sure if it is just a problem with my med school or the internet connectivity but the receiver crashes or malfunctions in some way at least once a month. I think that it can be confusing for professors to use especially if they aren’t particularly tech-savvy, usually, when there is a problem here they have to call in one of the tech specialists to fix the program and/or receiver and get it going again.

Nicole
Academic advisor en EE. UU.
Aprendizaje en línea, 1.001-5.000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Great product

4,0 hace 4 meses

Comentarios: Echo360 was integrated with multiple tools at my campus to increase accessibility and have an easy way to record instructional videos. There are many functionalities that I have not yet used (eg creating video courses within echo360, or the analytics and quiz features). The features I do use are generally great and well functioning except for the pet peeve above with cropping and captions. I use Echo360 to record and disseminate information sessions, trainings and instructional videos.

Puntos a favor:

In my institution, Echo 360 is seamlessly integrated with Zoom recordings and Canvas LMS. This means I can record a session on Zoom, have the video upload automatically to Echo360 with auto generated captions and multiple screen focus options (focus on speaker or recorded screen), and then embed the video directly into a Canvas page from my Echo360 personal library. The ability to crop out certain parts of a recording easily within the browser and the ability to manually edit captions for clarity are also very helpful. For the more tech savvy, you can download the video and audio and SRT files and import them into a video editor like Camtasia or Adobe Premiere for additional tweaking and overlays.

Contras:

The auto generated captions could be better. One frustrating aspect is that if I crop out a chunk of video, the captions from the entire file still remain associated with the video, so cropping a video completely ruins the captions. I wish cropping a video automatically removed the captions that are generated for the timeframe of the crop.

Amy
Staff VP, Accreditation and Certification en EE. UU.
Aerolíneas/aviación, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Easy to use but not always accurate

4,0 hace 2 años

Comentarios: TurningPoint reps have always been very responsive when we need assistance. We typically use the actual clicker devices in person, but with the pandemic, in person courses were not happening. Using the mobile function has been very helpful for our virtual trainings. I wish we did not have to pay per seat to add more people on though. Maybe they could change the way they charge to blocks of seats, instead of a per seat cost that you have to pay every year. I have considered moving to a software that does not require an annual fee.

Puntos a favor:

It is helpful, especially in the pandemic, that this software is mobile enabled, and people can respond from all over the U.S. The physical clickers are very simple to use. It is a nice way to engage a class and measure their knowledge.

Contras:

I don't like that we have to pay an annual subscription fee based on our number of seats. Occasionally we may need to have more participants, but we would have to add on more participants into our subscription just for those couple of times that we need more than we have. Also, I wish there was a way to not give points against a person's score if they do not answer a question. Sometimes signals are weak or someone leaves the room, and they are penalized for that. Doesn't give a real accurate example of their current knowledge.